Annons:

Rekordstor Europakampanj för British Airways

Med dubbeldäckare, klassiska Londontaxis och kraftfull annonsering i Stockholms innerstad har British Airways inlett sin största marknadsföringskampanj någonsin i Europa utanför Storbritannien.

Kampanjen kostar totalt 130 miljoner kronor. Av detta har en stor del tillfallit Sverigekontoret för marknadsföring av linjen Stockholm-London. Ytterligare fyra Londonlinjer från europeiska destinationer – Milano, Paris, Düsseldorf och Köln – har prioriterats i höstens imagekampanj.
– Stockholmslinjen tillhör top 30 av våra mest lönsamma linjer. Men medan SAS och Ryanair har exponerat sig mycket har vi inte synts lika mycket. Det här är en stor investering i vårt flygbolag och varumärke, säger Andrew Hammans, British Airways Skandinavienchef.
Numera ligger fokus på London som en ”point-to-point”-destination. Enligt statistik från flygplatsmyndigheter har British Airways, SAS och Ryanair en tredjedel var av trafiken från Stockholmsregionen till Londons flygplatser.
– Vi vill behålla och förstärka vår position. Vi tror att tiden är rätt att marknadsföra London, eftersom kursen för pundet sjunkit och svenskar är riktiga ”anglofiler”.

Kommentarer är stängda.

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024