Annons:

Roboten Spencer guidar passagerare rätt

KLM har låtit ta fram en robot, Spencer, som ska hjälpa och guida resenärerna på Schiphol, och därmed ge den ”ordinarie” personal mer tid för övriga passagerare. Se webb-tv.

I dagsläget kan resenärer skanna sina boardingkort hos roboten Spencer. Sedan visar maskinen vägen till rätt gate. I framtiden skulle den kunna tala med passagerarna, eller bära bagage.

Roboten känner av social interaktion och reagerar på den. Till exempel saktar den farten om passagerarna som den guidar också gör det.

Kommentarer är stängda.

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024