Annons:

Annons:

Framåt för all-inclusive-resandet

Apollos all-inclusive-bokningar för sommaren har ökat med 50 % jämfört med förra året.

På tre år har denna resetyp stigit från 2 % till mer än 15 % av Apollos totala utbud. Gällande vinterbokningar har 35 % av resenärerna valt all-inclusive.
– För några år sedan var det bara ett par procent av våra kunder som ville ha all-inclusive. Nu är det många fler och det förstår jag. Det är ett bra sätt för familjer att ha koll på sin semesterbudget. Där ingår ju allt, även barnens glass och läsk, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.
Det är framför allt barnfamiljer som väljer all-inclusive, men allt fler mor- och farföräldrar tar med sig yngre generationer på en semester där allt inkluderas i priset.
– 3G-resor, det vill säga när flera generationer reser tillsammans är något vi ser blir vanligare och vanligare. Det är många far- och morföräldrar som bjuder med sig sina barn och barnbarn på en all-inclusive semester för att fira födelsedag eller någon annan familjehögtid, säger Kajsa Moström till Boarding.no.

Kommentarer är stängda.

Prenumerera gratis på Travel News fullmatade nyhetsbrev och få senaste nytt från reseindustrin varje vardag senast klockan 8.