Annons:

Efter 22 år – nu skruvar Norwegian på sin logga

Norwegian berättar i ett pressmeddelande att man moderniserar visuell profil och logotype för första gången sedan etableringen 2002.

– Även om vi förnyar så lovar vi att kunderna kommer att känna igen oss. Efter över 20 år är det dags för en modernisering och den nya profilen kommer att ge Norwegian ett modernare, varmare och tydligare uttryck, säger Kristoffer Sundby, Norwegians koncerndirektör för marknad och kundtjänst i ett pressmeddelande.

 Uppgraderingen är ett led i att bolaget fyllde 20 år under 2022 och med siktet inställt på att bli Europas mest omtyckta och pålitliga flygbolag.

– Infasningen av den nya profilen kommer att ske successivt. Vi börjar med digitala kanaler och uppdaterar sedan gradvis och strukturerat på alla marknadsplatser, kontor, flygplatser och på själva flygplanen. Den gamla och nya profilen kan leva sida vid sida under en övergångsperiod. I början av mars kommer den nya profilen och logotypen synas för första gången i egna och externa medier, säger Camilla Aspen, kreativ chef på Norwegian.

Kommentarer är stängda.