Annons:

Nu är SAS världsberömda reklamfilm uppe igen

Så här skriver bolaget i ett pressmeddelande: "SAS är ett skandinaviskt flygbolag som flyger resenärer till, från och inom Skandinavien, och vi står för budskapet i filmen som handlar om att resor berikar oss. Vi är stolta över vårt skandinaviska ursprung. Det är en del av SAS DNA och grunden för vårt existensberättigande. Vi fortsätter nu den planerade kampanjen med att publicera en kortare och tydligare version."

12 kommentarer

  1. Siv: Virkelig ringe SAS. I misforstod, vi gjorde ikke (og nej, vi er ikke organiseret af Putin, vi er bare jeres kunder)
  2. Mats: Jag kan flyga med andra aktörer och jag är inget troll... fatta det SAS!!!!!!
  3. Magnus: "SAS har egentligen ingen egen företagskultur. Allt som SAS gör som flygbolag är inspirerat och kopierat av andra flygbolag. Utan andra flygbolag att stjäla affärsidén av (eller icke-skandinaviska flygplanstillverkare) hade SAS inte ens kunnat existera som företag. Företaget är bara en sammansättning av människor från alla olika håll utan gemensamt mål, vision, kultur, gemenskap eller geografisk koppling till någon region. SAS är överallt och ingenstans. SAS är en cocktail av det andra flygbolag byggt upp genom historien. SAS är bara ett företagsnamn utan egna värden, värderingar eller historia. Välj SAS!"
  4. Jesus: Ok, nu har sett denna filmen som allt dravlet handlar om. Helt intetsägande.... Känner spontant att om den inte kostat SAS en krona så kör på det och lansera den runt om i världen men att lägga pengar på att säga att vi bara kopierar saker är helt onödigt och sänker hela flygbolaget. Jag menar varför ska man säga att vi egentligen inte har något att vara stolta över? Den känns faktiskt som jantelagen.... Jo där är nog det vitala som jag vill säga: Om SAS vill poängtera att de själva inte är relevanta så är detta vägen att göra det.
  5. Östen Hanson: ”Det nya utseendet på flygplanen är ett uttryck för framtidens SAS. Det är också en fortsättning och bekräftelse på en lång och stolt historia av att utveckla och främja skandinavisk design och kultur. Resenärer med skandinavisk anknytning kommer att känna igen sig i uttrycket och globala resenärer kommer att få se och uppleva det specifikt nordiska,” säger Rickard Gustafson, VD och koncernchef för SAS. De verkliga skogstrollen är alltså dom som försöker förringa och förlöjliga allt svenskt och allt nationellt och allt skandinaviskt och försöker precis som andra totalitära krafter som ägnar sig åt historieförfalskning och mångfaldspopulism. https://www.travelnews.se/sas/bildextra-har-ar-sas-nya-design/
  6. Flyg Anders: Jag är helt ställd!! Vad är det för fel på alla er gamla trötta personer i vår annars fantastiska bransch. Finns någon ironi? Finns någon uppfattning för estetik? Finns någon känsla att uppfatta ett lite annorlunda och humoristiskt budskap? Jag tyckte att filmen var superkul, ger en gó känsla och väldigt snyggt gjord, kör hårt SAS! Lyfter med er exakt just nu.
  7. Magnus Persson: Dubbelt tack, SAS: för att ni gjort den här vackra och talande filmen, och för att ni har civilkurage nog att åter publicera den, stå bakom budskapet! När troll-drevet går kan man lätt bli ängslig, men inför dessa infantila försök att hota vår demokrati och kultur ska vi bara lugnt stå enade: vad som är skandinaviskt avgörs inte av ett gäng troll eller Putin-anhängare, utan vad som lever i människors hjärtan och vardagsliv, precis som ni speglat här. Tack och ha en fin ALLA hjärtans dag! ❤🧡💛💚💙💜
  8. Jesus: Flyg Anders och Magnus: om SAS fortfarande är ett företag som ska generera vinst åt sina ägare så måste jag säga att ni har fel... Denna kampanjen genererar merförsäljning åt Norwegian för guds skull? De har hittat ett sätt att sko sig på SAS tabbe... Det kan väl ingen förneka att denna kampanjen är det största PR misslyckandet för ett flygbolag i modern tid?
  9. Magnus ”1”: Magnus Persson: Förstår du inte att SAS-reklamen får Putin att hoppa högt av förtjusning? Det är bara att peka på Sverige och sedan fråga ryska befolkningen om de också önskar mer självhat, extremliberalism, globalisering och förminskning av den ryska historien och kulturen. Vad tror du gynnar Putin mest i relationen till Sverige? 1. Polarisering och splittring i Sverige där naivt självhat dominerar och landet ses som ett löst geografiskt område som hela världen egentligen har ”rätt till”. ”Allt flyter, inga sanningar” Love, peace and understanding. 2. Att ”högerextrema” krafter i Sverige skapar ökad nationalism, gemenskap, patriotism och en enad, stark nation med fokus på militär förmåga som står enade mot yttre hot? Vilket land tror du är lättast att skapa oreda i eller påverka för egna syften? Vilket land skulle vika sig först för påtryckningar? Jag säger inte att vi ska (eller att jag vill ha) ha punkt 2 men att tro att en potentiell fiende skulle föredra en motståndare som punkt 2 är inget annat än naivt.
  10. Flyg Anders: Tack Magnus ”1” Slappna av gänget, @Jesus du är så ute och cyklar. Stäng av sociala medier en vecka eller två. Grymt jobbat SAS .. våga vara annorlunda och kreativa. Det är en reklamfilm ... en snygg sådan. Vi ska nog se att de varken tappar pax, vinst eller loyalty. Den som lever får se ...
  11. Jeanette: Vad är detta för dravel? Ett lejon av en fjäder eller vad är det man brukar säga? Trist med troll och snurriga människor på TN och övriga sociala medier.
  12. Jesus: Flyg Anders.... Jisses... Vad är syftet med ett företag i din värld? De är där för att tjäna pengar. Det är därför folk investerar pengar i dem. Och är du tyst när det bevisas att SAS förlorar pengar? För det är jag fullständigt övertygad att de redan gjort med tanke på Norwegians profiterande av deras misstag. Gissar att du ägnar dina dagar åt batikskjortor och struntar ett stort stycke i pengar men det har inte ett flygbolag råd med. Nej du Flyg Anders läs på lite om hur världen fungerar utanför din fantasi och sluta upp med dina tramserier.
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024