Annons:

Tema-resor köps upp av Jambo Tours

Tema-resors skräddarsydda, reseledarledda rundresor skiljer sig nu från TUI Nordic/Fritidsresegruppen.

– Försäljningen av TEMA är ett naturligt steg då det tydliggör vår huvudsakliga inriktning som är att erbjuda paketresor med egna koncepthotell, flygbolag och kryssningsfartyg. TEMAs inriktning, med skräddarsydda, reseledarledda rundresor, skiljer sig från vår kärnaffär. Vi tror därför att TEMA genom försäljningen till Jambo Tours blir starkare när de går från något av en biroll inom TUI Nordic till huvudroll hos den nya ägaren, säger Eivor Andersson, CEO för TUI Nordic/Fritidsresegruppen.

TEMA har en stark profil på den nordiska marknaden, med specialistkompetens inom upplevelseresor, inklusive rundresor, bil- och cykelresor, vandringsresor, safariresor, kryssningar, mat- och vinresor samt storstads- och weekendresor.

– TEMAs program och utformning blir ett mycket bra komplement till Jambo Tours verksamhet. Vi får tillgång till en större kundgrupp, större förhandlingskraft, och kan erbjuda bättre priser, samtidigt som våra befintliga kunder gynnas av den ytterligare kompetens och breda erfarenhet vi nu får tillgång till, säger Kent Wallstedt, VD för Jambo Tours som är ett svenskägt företag baserat i Stockholm.

TUI Nordic/Fritidsresegruppen kommer även i fortsättningen att, som återförsäljare, erbjuda TEMAs programutbud. I samband med försäljningen har TEMAs medarbetare fått erbjudande om att flytta till Jambo Tours.

 

 

4 kommentarer

  1. Peter Hellman: Jambo som tidigare omsatt ca 100 milj sek blir nu en riktigt stor konkurrent inom special resesegmentet till UTG, ,Albatross,We Travel Group,Intoit,Lotus mfl Intressant att följa! Peter Hellman
  2. Anders wallin: Stort lycka till med förvärvet. Känns som att ni blir de allra bästa att få fart på Tema igen
  3. Ingrid: Idag är det den 12 juli och fortfarande finns inget om detta på TEMA resors hemsida eller FB sida......
  4. I.Ringström: Vem ska man nu boka med ,när tydligen Jambo Tours o TEMA slagit sig samman. Har det någon betydelse eller konkurrerar bolagen om kunderna trots uppköpet.