Annons:

“Viktigt att vara med på resebranschens Oscarsgala”

Här berättar Daniel Atteroth, internationell försäljnings-och marknadsdirektör på Viking Line, varför hans rederi är med och deltar som partner på Grand Travel Award.

“Vi har varit en del av resebranschen sedan 1959 och ser det som en självklarhet att kunna bjuda tillbaka till alla i branschen”

Varför är Viking Line med och deltar som partner på Grand Travel Award? 

– Vi tycker att det är viktigt att vara med på resebranschens Oscarsgala där alla är samlade och kunna tacka alla för 2023 som blev ett rekordår för oss som rederi i både kundnöjdhet samt resultat.

Det är inte första gången ni är med. Varför är ni en återkommande partner? 

– Vi har varit en del av resebranschen sedan 1959 och ser det som en självklarhet att kunna bjuda tillbaka till alla i branschen som återkommande kommer med bra förslag och idéer på samarbete samt också produktutveckling för oss som rederi. Det är guld värt.

Vad är ert budskap till reseindustrin? 

– Tänk positivt, produktutveckla, nätverka och det viktigaste ”tillsammans är vi starkare.”

Viking Glory.

Det ska finnas ett erbjudande från er på GTA, berätta mer. 

– Vi kommer ge alla som deltar i seminarieprogrammet på eftermiddagen ett presentkort på en dagskryss med Viking Grace och Viking Glory för två personer för att njuta av skärgården samt allt utbud som finns ombord.

Den tydligaste trenden i reseindustrin 2023?  

– Att kunderna bokar mycket senare än tidigare, man unnar sig bättre kategorier på boende, mat och drycker samt att man drar ner på andra kostnader än resor och upplevelser trots höga räntor och lågkonjunktur.

Nya Birka.

Hur går det med nya Birka? 

– Det går mycket bra, just nu är det mycket renoveringar ombord, rekryteringar av personal samt slutplanering av restaurang- och nöjeskoncept. Vi längtar efter premiärkryssningen som blir den 20 mars. Vi öppnade bokningarna den 23 januari och 15 000 personer bokade kryssningar redan under den dagen så Birka Gotland är bevisligen mycket efterlängtad.

Vem i reseindustrin vill ni ge ett pris? 

– Vi ger det gärna till Anna Hellgren (VD Höga Kusten Turism) samt Petra Forsström (Näringslivschef Härnösands kommun). De har med utmärkt samarbete och uppbackning hjälpt till med att lyfta och paketera destinationen och genom det gjort våra Höga Kusten kryssningar till en sådan succé.

Namn: Daniel Atteroth

Titel: Internationell försäljnings-och marknadsdirektör

Bor: Vasastan, Stockholm

Senaste resa: Madrid

Favorithotell: St Regis Langkawi

Favoritdestination: Malaga

Min drömresa: En 100 dagars långkryssning med något trevligt kryssningsfartyg.

Detta vet vi inte om dig: Jag har varit med och producerat två tv-produktioner i TV3 samt TV7.

Kommentarer är stängda.