Annons:

Premium

Visit Sweden vill ha lika mycket som pengar Norge och Danmark

”Vi måste få lika mycket pengar som konkurrenterna”, sade Visit Swedens vd Susanne Andersson Pripp på Grand Travel Award. Hon passade också på att lansera årets svemesterkampanj – ”Cover Sweden” som jagar elva platser där ikoniska skivomslag plåtats. Av: Leif Holmkvist.

Visit Sweden är helstatligt sedan 2020, och bolagsordningen begränsar uppdraget, påpekade Susanne Andersson Pripp:

– Vårt uppdrag kan tyckas flummigt när vi inte uttrycker exakta besöksmål i siffror. Men vårt uppdrag är begränsat till att driva intresset för Sverige som…

Har du redan Premium? .

Läs vidare med Premium

Ingår

  • Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
  • Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
  • Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete
  • Och mycket, mycket mer!

Köp Premium