Annons:

Annons:

Här är Vings nya logga

Det tuffaste året någonsin för resebranschen närmar sig snart sitt slut. Ving, Nordens ledande semesterföretag med Petter Stordalens Strawberry och Altor som största ägare, blickar nu framåt mot en tid efter pandemin där längtan efter att resa är stor. Idag skriver företaget ett nytt spännande kapitel i sin över 60-åriga historia genom att lansera en helt ny identitet och varumärkesstrategi som fokuserar på fler personliga upplevelser, större valfrihet och enkelhet, men fortfarande med den trygghet som kommer med att resa med Ving enligt ett pressmeddelande.

Lagom till vintersäsong byter alltså Ving logga och fördjupar sin varumärkesprofil. Bakom detta finns byråerna Happy Forsman Bodenfors som varumärkesbyrå och Åkestam Holst som kommunikationsbyrå. Snart kommer en längre intervju Vings vd Magnus Wikner där han berättar om reseindustrins läge i allmänhet och Ving i synnerhet.

 

15 kommentarer

  1. Logga Olle: Ha ha! ”2002 ringde och ville ha tillbaka sin logga!” Skämt och sido, hoppas verkligen Ving med fl. snart är tillbaka på benen. Men den tidigare loggan andades ju ivf. 2012 och var fin, denna känns väldigt Norsk och ser ut att vara gjord av en skolklass från Drammen. Lite REMA 1000 och MaxMat över känslan. Inte var den snygg ivf.
  2. Katrin H: Oj, den doftade inte framtid.
  3. Vågen: Vad kostar inte detta? Stordalen har sparkat mycket av sin personal och lägger pengarna på detta. Tror att ny logga hade kunnat vänta ett år, detta lyser i ögonen på folk.
  4. Göran: Fantastiskt snygg och fin logga! Såå användbar och framtidsinriktad.
  5. HP: Det var då ett våldsamt klagande !! Och, var hade VING tagit vägen utan Stordalen ?
  6. Vinden: @Vågen tror inte man hade så många alternativ då Thomas Cook-varumärket lever kvar och ägs av Fosun.
  7. Anders: Det är för mig obegripligt att Ving byter logga nu med allt vad det medför i kostnader. Man har ju samtidigt tvingats att säga upp stora delar av personalen och mottagit många miljoner i statliga stöd.
  8. Jurgen: De får inte använda den gamla loggan för de äger inte varumärket längre.
  9. Marcus Andersson, Ticket.se: Fin logga! Gällande kostnad mm så kan loggan ha varit klar sedan länge.. så blanda inte korten med att skippa loggan hade inneburit X antal anställda mm. Tidigare loggan "Hjärtat" var sannolikt inte tillåten att användas då Fosun äger varumärket, om VING hade valt att ha kvar denna logga hade de säkerligen fått betala för detta, att skapa en egen logga kan därför vara en besparingsåtgärd :) Som allt nytt tar det ett tag att vänja sig, se bara när Fritidsresor blev TUI, nu är det ingen big deal men när dem bytte var det motsträvigt ett tag.
  10. John Doe: Jag tycker loggan är fin. Ser ut som att loggan skulle kunna komma från 70-talet eller 80-talet. Och nu kommer väl sådant återkomma som var mode då.
  11. Don Pedro: Den halvgamla loggan med VING fågel RESOR i orange förstås, hade visat både på Vings gamla kvalitetsdrag, OCH samtidigt ett VING-slag in i morgondagen!!
  12. Thomas: Rätt strategiskt gjort man måste visa omtag, "Nu kör vi med nya friska krafter" media har översköljt branschen negativt, om även helt adekvat rapporterat om passagerare tappen, konkurser etc. Färgvalet kan det härledas till gamla Transair solen? 🌞 som Scanair tog över. Men hur snyggt och elegant som helst.
  13. Thomas: Pandemier brukar avklinga snabbt och abrubt. Den genomgår alltid tre faser. Då blir det ketchupeffekten, hela vings personal kan återanställas. Is i magen bara, detta är en dipp inget permanent.
  14. Anonym: Det var ju Ving som lanserade det gula hjärtat som vann gehör hos ägaren Thomas Cook och spreds över hela koncernen. Vad jag förstår förlorade Stordalens nordiska Ving rätten till den fina loggan och måste komma med en ny. Tyvärr måste jag säga att jag är besviken på den nya och instämmer i rösterna att den andas väldigt mycket dåtid. Det är ju en dyr historia att lansera en ny logga och nu är det för sent att ändra. Låt en skickligare reklambyrå fila på ett bättre alternativ för lansering när charterbolagen kommit på fötter igen och låt oss hoppas att detta kan ske snarast!❤️
  15. J Ch: Snyggt jobbat! Gillar dynamiken och energin. Passar så bra och motsvarar de höga förväntningarna man har nu på Ving/ resebranschen. Efter 2020 och när läget är bättre vill vi resa på ett helt annat sätt. & då passar ny logga in. Grattis!🌟

Prenumerera gratis på Travel News fullmatade nyhetsbrev och få senaste nytt från reseindustrin varje vardag senast klockan 8.