Sommaren har förstås varit en utmaning för Ving liksom alla andra charterbolag.
– Vi är glada över att vi fick igång ett brett program med de flesta av de klassiska resmålen i Grekland, Spanien, Cypern, Kanarieöarna och Kroatien, speciellt glada var vi att vi också kom igång med vår verksamhet i Norge och Finland, inte bara Sverige och Danmark. Sen har det varit utmaningar med hitta rätt i ständigt växlande inresekrav och coronarestriktioner, värmebölja och skogsbränder. Men nu blickar vi framåt och satsar offensivt, när andra går på defensiven, på kommande vinter med vår kampanj ”Om det ändå vore vinter snart” och visst känns det snart som vinter här hemma med temeperatur på runt 10-12 grader. Vi vet att att resesuget finns där, speciellt till Kanarieöarna och där vi som marknadsledare har en stark position. Och så långt?
– Vi ser att vi fått en renässans för paketresandet och en hel del nya kunder som uppskattar att vi på Ving har tänkt på alla små detaljer och inte minst vårt Safe Travel-program som gör att du kan boka tryggt och resa säkert, så vi vill fortsätta bredda vår kundbas.
Var ska kampanjen gå?
Vi satsar stort och offensivt och kommer synas linjärt hos TV4 och digitalt i de flesta större Playtjänsterna och Youtube, print i DN, SvD, GP, Sydsvenskan och landsortspress, samt populärpress. Vidare kommer vi gå digitalt i Sociala Medier, pod samarbeten, banners på dom stora räckviddssiterna och digital utomhus storstäderna.
Slutligen har vi också en bilaga i Ica Buffé genom vårt samarbete med Ica och som går ut till 2,3 miljoner ex.
Vem är ansvarig för kampanjen?
– Kampanjen är producerad av vårt Inhouse team och är en vidareutveckling av det ursprungliga manéret som Åkestam Holst hjälpte oss med inför vår relanseringskampanj vid nyår.