Annons:

Nils Persson blir Head of Digital hos Visit Sweden

Nu är ledarteamet för Sveriges marknadsföringsbolag Visit Swedens globala marknadsavdelning, Marketing Communications, komplett. Bolaget har värvat tillbaka Nils Persson från Telias Division X att bli bolagets Head of Digital, enligt ett pressmeddelande.

Som en av de sista pusselbitarna i bygget av Visit Swedens nya, mer digitalt orienterade marknadsorganisation får Nils Persson en central roll som Head of Digital.

Nils tar med sig sin breda och djupa kompetens från förändrings- och innovationsutveckling samt digital marknadsföring från bland annat tidigare roller som Head of Marketing Digital Life på Telia Division X, Online Lead Enterprise hos Telia, ledande roller på Spray och digital förändringsledning hos Swedbank.

Visit Sweden är inne i en bred, digital omställning med syftet att effektivisera verksamheten för att bidra än mer till den svenska besöksnäringen. Och för att lyckas krävs mer strategisk, digital kompetens. Där kommer Nils att vara en nyckelspelare.

Samtidigt: Nils är inte helt ny för Visit Sweden. Under åren 2014-2016 arbetade han som Global Digital Business Manager för bolaget.

”Det ska bli otroligt kul att ansluta till Visit Sweden och driva den digitala omställningen. Sverige är ett fantastiskt land och det vill jag bidra till att fler resenärer upptäcker. När chansen kom att vara med och skapa ett destinationsbolag i världsklass var det ett enkelt val.”

Nils tillträder rollen den 15 januari och kommer att rapportera till Jenny E Kaiser som är Chief Officer, Marketing Communications på Visit Sweden:

”Jag hade glädjen att jobba kort med Nils i Visit Sweden och blev väldigt ledsen när han lämnade. Sedan dess har jag drömt om möjligheten att få åstadkomma stordåd tillsammans igen och nu händer det!” säger Jenny E Kaiser som är Chief Officer, Marketing Communications på Visit Sweden.

”Att få in Nils till marknadsavdelningen och Visit Sweden är fantastiskt då han kommer att komplettera redan befintliga stjärnor med sitt inkluderande ledarskap, sin skarpa hjärna och förmåga att omvandla strategier till riktig affärsnytta i digitala kontexter, något som kommer att gagna hela besöksnäringen” avslutar Jenny enligt ett pressmeddelande.

Kommentarer är stängda.