Annons:

Annons:

Rekordökning av resor till ”Karibien”

Tidigare i våras lanserade Stena Line ett nytt koncept på Danmarks-linjen och det blev en omedelbar succé enligt ett pressmeddelande. Varför är det en succé? "Vi ser det som ett kvitto på att de satsningar vi gör på linjen är rätt och att vi har en attraktiv produkt. Vi har nyligen lanserat The Reef Bar ombord och har sedan tidigare bra och prisvärd shopping dels i vår Bordershop dels i vår Outlet där vi säljer märkeskläder till mycket attraktiva priser," säger Tony Michaelsen, linjechef på Stena Line.

Den karibiska satsningen ombord på Stena Danica med allt ifrån kongas till jerk chicken har ökat trycket på resorna. I vår ökade dags- och kvällsresorna rejält jämfört med samma period föregående år. Nu fortsätter de västindiska kvällarna hela sommaren.

Sommaren står för dörren vilket innebär semester, sol och kanske även en resa till Karibien. I april sjösatte Stena Line det nya konceptet ombord på Stena Danica. Succ.n blev snabbt ett faktum och jämfört med samma period föregående har antalet resenärer på dags- och kvällsresor ökat med hela 34 procent under juni månad. Även hotellet The Reef i Fredrikshamn har sett framgångar där antalet bokningar i juni ökat med hela 22 procent.

Varför är det en succé? 

”Vi ser det som ett kvitto på att de satsningar vi gör på linjen är rätt och att vi har en attraktiv produkt. Vi har nyligen lanserat The Reef Bar ombord och har sedan tidigare bra och prisvärd shopping dels i vår Bordershop dels i vår Outlet där vi säljer märkeskläder till mycket attraktiva priser.”

Vad har ni gjort för marknadsföring av resorna? 

”Vårt samarbete med Per Andersson har blivit en succé samtidigt som vi har flera nya samarbetspartners och influensers.  Det är en kombination av traditionell marknadsföring, PR och kommunikation i sociala medier.”

Hur påverkar detta resultatet?

”Fler resenärer innebär givetvis ett positivt tillskott till vårt resultat.”

Vad händer i höst när de börjar bli kallt och grått?

”Under våren lanserade vi AW båten på fredagar och det kommer vi gå all in för under hösten; en skön karibisk avslutning på veckan. Vi kommer att fortsätta med våra partykryssar på helgerna. Samtidigt fortsätter vårt idoga arbete med att locka ännu fler resenärer på veckodagarna, bland annat med attraktiva priser och aktiviteter ombord.”

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
Greek National Tourist Organisation seeks 2 local employees
Sista ansökningsdag:
26 november 2018
Vi söker Event Sales Manager till CWT MEETINGS & EVENTS
Sista ansökningsdag:
20 november 2018
Säljchef Resia Företag Västerås & Eskilstuna
Sista ansökningsdag:
25 november 2018
Sales Executive Leisure till Norwegian Air Shuttle ASA
Sista ansökningsdag:
30 november 2018
Regional Säljchef Resia Företag Södra Sverige & Köpenhamn
Sista ansökningsdag:
26 november 2018