Linda ska i sin roll utveckla, driva och målstyra marknadsföringsbolaget Visit Swedens hållbarhetsarbete både nationellt och globalt. Hon kommer att vara adjungerad till ledningsgruppen och en viktig del av staben inom bolaget och kommer att rapportera till bolagets vice VD Hanna Stenholm.
Linda kommer senast från en roll som Head of Sustainability hos Grant Thornton där hon bland annat format och utvecklat bolagets integrerade strategi och hållbarhetmål. Hon har där även arbetat som senior rådgivare i olika kunduppdrag med strategiskt hållbarhetsarbete med erfarenhet från olika branscher och storlek på företag.
Linda arbetade dessförinnan med hållbar utveckling på kosmetikkedjan KICKS som är en del av före detta Axstores-koncernen inom Axel Johnsson. Linda har lång erfarenhet från projekt och förändringsledning, bland annat som chef för Projektkontoret inom Axstores och inom ramen för Åhléns strategiska satsning på digitalisering.
Linda sitter idag med i Impact Summit Advisory Board för Dagens Industri samt Center of Excellence Grant Thornton International.
Linda är i grunden civilekonom med en examen i Företagsekonomi och har studerat Nationalekonomi på Göteborgs universitet. Genom åren har Linda även studerat Sustainability Strategy & Innovation vid Handelshögskolan Stockholm Executive Education samt hållbar utveckling och miljö vid Stockholms Universitet.