Annons:

Premium

Mitt motto är: Allt är möjligt!

Sanna Söderlund är ny hotellchef på Strand Hotel. Här svarar hon på Travel News klassiska på-nytt-jobb-enkät.

“Vad är bra service enligt dig? – När en gäst får service utöver vad hen förväntar sig”

Grattis Sanna Söderlund blir ny hotellchef på Strand Hotel. Varför valde Sofia Munkhammar, VD för Strand Hotel och Solhem Hotel dig tror du?

– Tack, jag är verkligen supertaggad inför denna utmaning. Jag har en gedigen erfarenhet av service och gillar verkligen nya möten med olika människor, samt är bra på att hantera ett ständigt förändringsarbete.

Varför valde du att tacka ja till att bli ny hotellchef på Strand Hotel?

– I denna anrika miljö finns det härlig stämning och mix av människor, både medarbetare och gäster. Jag känner att med mitt engagemang och känsla för service kommer jag att kunna bidra, så att tacka ja var en självklarhet för mig.

Några av Travel News 50 000 läsare vet vem du är, men inte riktigt alla. Berätta!

– Jag är uppväxt på Gotland, denna ö är helt fantastisk. Har arbetat med service i hela mitt liv och älskar det. Familj och vänner är viktiga för mig. Mitt motto är: Allt är möjligt!

Vad lärde du dig som personal- och kvalitetsansvarig på ICA Supermarket Atterdags?

– Att skapa en trygg miljö för både kunder och personal. Att sätta en hög lägstanivå när det gäller både matsäkerhet och kundupplevelse.

Du har arbetat 25 år på ICA i olika befattningar. Varför blev du kvar så länge?

– Det som häftigt med att jobba med service och människor är att det är ett ständigt förändringsarbete och nya möten med människor varje dag, Man vet aldrig vad som väntar en när man börjar sin arbetsdag så man blir aldrig fullärd. När man är nyfiken och engagerad så finns det inga gränser för utveckling så det är den största anledningen till så många år på ICA.

Vad är bra service enligt dig? 

– När en gäst får service utöver vad hen förväntar sig.

Foto: Istock.

Vad är det bästa med Gotland? 

– Det finns ett lugn över hela ön, men du kan även få brus om du söker det. Helt fantastisk natur, varje årstid har verkligen sin charm.

Och vad kan bli ännu bättre i Gotlands huvudstad när det gäller turism? 

– Att Visby och Gotland är ett intressant resmål året runt.

Reseindustrins största utmaning? 

– Lågkonjunktur, inflation och världsläget.

Namn: Sanna Söderlund

Titel: Hotellchef Strand Hotel

Familj: Man och barn och katt

Bor: Visby

Senaste resa: Mallorca

Favoritnyckeltal: Alla är viktiga men resultatet är det viktigaste i slutändan.

Favorithotell: Strand Hotel Visby

Favoritfärjebolag: Destination Gotland

Favoritkryssningsbolag: Royal Caribbean

Favoritreseapp: Best Western to Go

Flygbolag som jag åker helst med: BRA flyg Visby

Favoritdestination: Can Pastilla Mallorca

Min drömresa: Amalfikusten Italien

Detta vet vi inte om dig: Gillar återbruk och renovera gamla möbler.

På nytt jobb