Annons:

De kan vinna Wilhemina Skoghpriset i bästa Revenue Management i Stockholm

Här är de nominerade i kategorin Revenue Management, priset delas ut i två klasser, TRevPAR och TCRevPAS. Den 13 maj på Travel News Business Forum 2024 på Hamburger Börs i Stockholm berättar vi vem som vinner de Wilhelmina Skogh-priserna. De nominerade är framtagna med data från vår samarbetspartner Benchmarking Alliance.

ANMÄL DIG GRATIS HÄR

Läs allt om Travel News Business Forum 2024 här

Kategori: Revenue Management är en strategisk process för att maximera intäkterna inom en organisation genom att dynamiskt och aktivt planera, kontrollera och optimera prissättning, försäljning och tillgänglighet av produkter och tjänster. Revenue Management används ofta inom service- och hotellbranschen för att öka bokningsgraden och maximera intäkterna genom att optimera prissättning och kapacitetsutnyttjande baserat på efterfrågan och konkurrens. Det kan också användas i andra branscher och sektorer, där efterfrågan kan variera över tid och där prissättning och kapacitetsplanering kan vara kritiskt för att bibehålla lönsamheten.

I kategorin ”starkaste utveckling av totalintäkt per tillgängligt rum (TRevPAR) i Stockholm under de senaste 12 månaderna” är följande hotell nominerade:

Clarion Collection Hotel Tapetfabriken

Clarion Collection Hotel Tapetfabriken

Lejondals Slott

Lejondals Slott

Hotel Villa Dagmar 

Hotel Villa Dagmar 

Smådalarö Gård

Smådalarö Gård

Ten Hotel, BW Signature Collection 

Ten Hotel, BW Signature Collection 
Travel News Wilhelmina Skoghpris delas ut till personer och företag som utmärkt sig i sann Wilhelmina Skoghanda. Det kan vara teknisk innovation, en storslagen byggnad, men det kan också vara ett konsekvent arbete med service och hög kvalitet.

I kategorin ”starkaste utveckling av total konferensintäkt per kvadratmeter (TCRevPAS) i Stockholm under de senaste 12 månaderna” är följande hotell nominerade:

Bosön

Bosön

Clarion Hotel Arlanda Airport

Clarion Hotel Arlanda Airport

Hilton Stockholm Slussen Hotel

Hilton Stockholm Slussen Hotel

Såstaholm Hotell & Konferens

Såstaholm Hotell & Konferens

Welcome Hotel Barkarby

Welcome Hotel Barkarby

Kategori: Revenue Management är en strategisk process för att maximera intäkterna inom en organisation genom att dynamiskt och aktivt planera, kontrollera och optimera prissättning, försäljning och tillgänglighet av produkter och tjänster. Revenue Management används ofta inom service- och hotellbranschen för att öka bokningsgraden och maximera intäkterna genom att optimera prissättning och kapacitetsutnyttjande baserat på efterfrågan och konkurrens. Det kan också användas i andra branscher och sektorer, där efterfrågan kan variera över tid och där prissättning och kapacitetsplanering kan vara kritiskt för att bibehålla lönsamheten.

ANMÄL DIG GRATIS HÄR

Läs allt om Travel News Business Forum 2024 här

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024