Annons:

Saudi Tourism öppnar ett representationskontor i Köpenhamn

Som en del av Saudi Tourism Authority (STA) sin strategi om att öka sin närvaro och engagemang i turism -och resebranschen i de nordiska länder – och samtidig som nordiska resenärer återigen börjar drömma om att utforska exotiska resmål, öppnar Turistrådet nu et representationskontor i Danmark. Turistrådet har representationskontor i 14 marknader och arbetar i 30 länder på att utöka aktiviteterna, enligt ett pressmeddelande. Saudi-Arabien öppnade sina gränser för vaccinerade turister i början av augusti 2021.

”Hos STA är vi fokuserat på att utvidga vår globala tillvaro vid att investera i marknader, som vil vara viktiga för vår verksamhet i framtiden”, säger Fahd Hamidddin, VD för Saudi Tourism Authority i ett pressmeddelande. ”Vi bygger nu ett globalt team av professionella för att visa upp Saudis mångsidiga utbud av kulturella äventyr, kulturarv i världsklass och autentisk arabisk gästfrihet.”

Det nordiska kontoret kommer att ansvara för marknadsföringen målinriktad på resebranschen och konsumenter i de fira nordiska länder, Aktiviteterna skall skapa medvetenhet omkring, och utveckla Saudi Arabiens turistprodukt i et närt samarbete med researrangörer, resebyråer och andra intressenter i resebranschen och driva genomförandet i linje med STA:s strategi och mission. Det nordiska representationskontor i Köpenhamn upprättas i samarbete med United Spirit Nordic.

Bland annat investerade STA i 2020 en inhemsk turismkampanj där besökarnas konsumtion tvärs över destinationerna under juli och september, ökade med mer än 30 procent jämfört med motsvarande period året innan.

En kommentar

  1. Erik: Kan inte vara lätt att försöka sälja en ”produkt” som är allmänt känt för kvinnoförtryck och hårda religösa lagar. Saudi förtjänar ingen turism. Helt ärligt.