Annons:

TUI och Dubai Tourism i ny gemensam kampanj

Dubai är en av svenskarnas vinterfavoriter enligt siffror från TUI. Nu lanserar TUI, i samarbete med Dubai Tourism, en ny kampanj för att göra ännu fler svenskar medvetna om vad ökenmetropolen har att erbjuda, enligt ett pressmeddelande.

När svenskarna reser till solen under vinterhalvåret, är ökenmetropolen Dubai i år en av favoritdestinationerna.

– Vi märker att det just nu finns ett stort intresse för Dubai, som i år är bland våra mest populära vinterdestinationer tillsammans med klassiker som Kanarieöarna och Thailand säger Adam Györki, kommunikationsansvarig på TUI i ett pressmeddelande.

TUI pekar på flera faktorer som förklarar svenskarnas ökade intresse för Dubai:

– De flesta av svenskarna som reser utomlands under vinterhalvåret, gör det för att få sol och värme, det får man i Dubai. Samtidigt märker vi att genuina upplevelser och att kunna utforska och uppleva den lokala kulturen blir allt viktigare för våra kunder. Här passar Dubai bra, då man kan uppleva kultur från Mellanöstern och mat från hela regionen. Det finns även ett stort utbud av upplevelser för alla. Från början var Dubai känt för sina spektakulära hotell och sågs som en stad som man åkte till om man ville ha en lyxig semester, men idag finns något för alla, förklarar han.

Dubai är även populärt som en sista-minuten-destination, för de som i sista stund bestämmer sig för en varm vintersemester. Detta beror dels på att Dubai har solgaranti, men också på att det är väldigt enkelt att resa dit, då det bara tar sex timmar att flyga till Dubai och det är bara två eller tre timmars tidsskillnad beroende på årstiden, så man slipper jetlag.

Ny kampanj ska öka medvetenheten
För att göra ännu fler svenskar medvetna om de många olika kulturella och genuina upplevelserna som soliga Dubai erbjuder, har TUI lanserat en ny kampanj som sätter just detta i fokus. Som en del av kampanjen kan man vinna en upplevelserik semester till Dubai för fyra personer, med möjlighet att utforska Dubais matkultur och gå på upptäcktsfärd i de lokala ”soukerna” (marknaderna).

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024