Annons:

Norwegian är tillbaka i Sverige

Från och med idag 31 maj återupptar Norwegian flygningar i Sverige igen och utökar till 33 destinationer under våren och sommaren, enligt ett pressmeddelande.

Idag börjar Norwegian flyga inrikes till Umeå och Luleå från Stockholm samt utrikes till Oslo och Malaga. I juni startar fler direktlinjer och under sommaren erbjuder bolaget 31 destinationer från Stockholm och två destinationer från Göteborg.

–Vi är väldigt glada över att vara tillbaka i Sverige och att återigen kunna önska svenska resenärer välkomna ombord. Det finns en längtan att börja resa igen och vi ökar antalet linjer gradvis i Sverige under våren och sommaren. Norwegian ska fortsätta erbjuda bra service med prisvärda och flexibla biljetter till populära destinationer i Europa, säger Norwegian koncernchef Jacob Schram i ett pressmeddelande.

I juni börjar Norwegian flyga till Visby, Köpenhamn, Helsingfors, Nice, Palma, Alicante, Barcelona, Faro, Aten, Berlin, Burgas, Dubrovnik, Split, Chania, London, Riga och Sarajevo från Stockholm.

I juni börjar även direktflyg till Malaga och Alicante från Göteborg.

I juli utökas linjenätet ytterligare med direktflyg till Kiruna, Vilnius, Palermo, Rom, Rhodos, Prag, Larnaca, Krakow, Budapest och Belgrad från Stockholm.

6 kommentarer

  1. Erik: Man kan inte lita på Norwegian. Ena dagen går de del av företaget i konkurs, nästa återuppstår de. Sen bokar man, för att senare bli avbokad pga de ställt in flighten och sen tar det evigheter om ens någonsin, att få pengarna tillbaka. Norwegian är inte seriösa i hur de hanterar sina resenärer.
  2. Åke: Betala Era skulder i Sverige innan ni börjar flyga.
  3. Reseräven: Håller med er. Boka SAS istället. Tryggt och säkert fast lite tråkigt Svenskt :)
  4. Vera: Jag brukar flyga med lufthansa, där har man ett År på att omboka flygbiljet ifall resan är inställd,i övrigt inga problem att få pengar tillbaka.
  5. Malte: Ping @Norweigian Hur går det med återbetalningarna av skulder till svenska resenärer som fått sina flygningar inställda 2020. Tex via resebolaget Supersavertravel? Går det att lita på att ni inte lurar era kunder på samma sätt i framtiden?
  6. Nisse: Ping @Malte... Du ska nog kräva dina pengar av Supersaver Travel i så fall.... Det är ju de du har ett kundförhållande med och hos de du har betalt. Norwegian har aldrit fått dina pengar, så antigen har kortbolaget de, eller Supersaver. Norwegian har inte fått dina pengar, då de enbart har fått utbetalt av kortbolagen när flyget lyfter. Till ni andra som gnäller här på detta branschforum. Antigen är ni inte från branschen eller så borde ni fatta hur det hela går till. SAS har faktisk varit värre än Norwegian på att hantera denna kris.... och är mycket värre på det än Norwegian är just nu, så där skulle jag nog heller se upp....
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024