Annons:

Här är Apollos nya reseprogram och kommunikationskoncept – vill vara ”mer än reklam”

Idag går premiären för Apollos nya reseprogram "Go. Live a little!" som blir det som lanserar researrangörens sommarprogram, enligt ett pressmeddelande.

”Vi är otroligt stolta över vårt team bestående av stjärnor inhouse samt också fantastiskt fina samarbetspartners”

Idag har reseprogrammet ”Go. Live a little!” premiär och därmed också Apollos kampanj för sommarens resmål. Sommarens resmål består bland annat av de stora klassikerna Kreta, Rhodos, Mallorca, Cypern, Fuerteventura och Parga. Det stora utbudet till Grekiska ö-världen är också spetsat med lite nyheter och framförallt nya kombinationsresor. Populära Portugal och Kroatien bjuder också på många spännande upplevelser och prisvärda resmål som Bulgarien, Albanien och Turkiet finns också att välja bland. Trendiga Marbella och andra populära orter längs den spanska solkusten bjuder också på många spännande hotell. Hotellen i den populära Playitasgruppen återfinns i sommarens program på Fuerteventura, Limnos, Rhodos och i Sivota och intresset är fortsatt stort för en aktiv semester.

För att lansera sommarens resmål har Apollo skapat reseprogrammet ”Go. Live a little!” där programledaren Erik Segerstedt möter upp kända profiler på olika resmål och berikar deras vistelse med en utmaning och belöning. Förutom att tittaren får uppleva de härliga resmålen får man också följa profilerna Klara Hammarström, norska influencern Chris Nyhus, Michel Tornéus och danska programledaren Lisbeth Østergaard när de testar saker de aldrig har gjort förut. 

– Att få uppleva det Apollo skapar på olika resmål och dessutom överraska härliga människor är ett drömjobb helt enkelt! Ser fram emot vilka resmål vi ska välja att berätta om under 2023. Tar också med mig insikten om att man måste testa nya saker oftare, säger Erik Segerstedt, programledare ”Go. Live a little!” i ett pressmeddelande.

Med lanseringen av reseprogrammet följer researrangörens kommunikation konceptuellt i kampanjen för sommarens resmål i alla nordiska länder. 

– Vårt mål har varit att skapa relevant och inspirerande kommunikation som är mer än reklam och bra för de plattformar där vi hämtar vår information idag. Vi älskar att tipsa om nya spännande saker att göra när man är ute och reser och älskar känslan av att få leva lite extra, så som det ofta blir när man åker på semester säger Sandra Miller Kinge, Kommunikationschef Apollo. 

Apollos arbete med kampanjen har skett inhouse under ledning av marknadschef Daniel Barkland och brand manager Sofia Gerholm och lanseras nordiskt den 27 december. Till sin hjälp för att producera reseprogrammet har de haft Bonnier Brand Studio & Studio Agency. Reseprogrammets avsnitt släppps 27 december, 3 januari, 10 januari, samt 17 januari. 

– Vi är otroligt stolta över vårt team bestående av stjärnor inhouse samt också fantastiskt fina samarbetspartners. Att tillsammans med detta dream team få arbeta med att förmedla det där som händer med oss när vi reser, att testa nya saker för första gången och att visa de fantastiska upplevelser som vi på Apollo skapar har varit väldigt roligt och vi ser fram emot att fortsätta göra det, säger Sandra Miller Kinge, Kommunikationschef Apollo.  

– Vi är jättestolta över att få göra detta drömkoncept tillsammans med vår modiga kund! Vi har skapat ett reseprogram där vi lyfter fram färgstarka profiler på ett lekfullt och inspirerande sätt och kombinerar sol och bad med spännande aktiviteter, säger Andrea Tham, Projektledare Studio Agency.

  • Apollo Inhouse Lead
  • Head of Marketing: Daniel Barkland
  • Brand Manager: Sofia Gerholm
  • Content Lead: Jenny Martinsson
  • Projektledare: Christina Norlin
  • Head of Social media: Matilda Bergfeldt
  • Head of PR: Beatriz Rivera
  • CRM Manager: Emma Asplund
  • Head of E-Commerce: Matthias Lewin
  • Produktionsteam 
  • Producent: Tony Ryttar (Brand Studio & Studio Agency)
  • Executive producer: Pär Carlsson (Brand Studio & Studio Agency)
  • Produktionsledare: Sandra Pilut (Brand Studio & Studio Agency)
  • Projektledare: Andrea Tham (Brand Studio & Studio Agency)
  • Foto: Daniel Borgefors & Justus Bång (Brand Studio & Studio Agency)
  • Native content: Therese Färsjö & Lars Collin (Brand Studio & Studio Agency)
  • Stillbild foto: Linus Hallsenius 
  • Producent musik: Fredrik Sonefors 
  • Copy: Per Forsberg

Reseprogrammet och mer kring resmålen hittar ni på https://www.apollo.se/go-live-a-little 

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024