MSC i global kampanj för hållbarhet – annonserar tungt i TV4 i tre veckor
Här berättar Claes Tamm vd på MSC Cruises i Norden om nya kampanjen och dess mål. Framöver tror han på en extraordinär tillväxt för just kryssningar.
- Om fem år åker 350-400 000 svenskar på kryssning ett vanligt år, säger han till Travel News i en intevju.
“MSC Group nu tar på sig ledartröjan kring allt som rör hållbarhet och dess utmaningar”
MSC annonserar just nu tungt i tv i Sverige. Hur länge pågår kampanjen?
– TV-kampanjen i TV4 körs i hela Sverige under drygt 3 veckor i kombination med många olika digitala kanaler, med budskapet ”Discover the future of Cruising”.
Vad är budskapet?
– Budskapet är kort och koncist. ”Discover the future of Cruising”. Men har en djup tanke och innebörd. För oss innebär budskapet att kunden ska upptäcka framtiden i kryssningar. Inte bara vad man gör och upplever med denna härliga resform. Men även hur vi som rederi utmanar oss själva och kunden med att ställa en massa frågor om just hållbarhet. Det vill säga, Kan vi göra det bättre? Och vi ska fortsätta ställa frågorna. Vad kan vi göra för att ständigt finna nya och bättre lösningar. Jag menar MSC Group nu tar på…
Har du redan Premium? .
Läs vidare med Premium
Ingår
Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete