“Fördomarna och myterna om kryssningar är många, bland annat att det är dyrt, endast gamla människor som kryssar samt att det är långtråkigt ombord”
I Sverige kommer reklamfilmen gå under Q1, resebranschens viktigaste försäljningsperiod, på TV4, TV4 play samt utvalda delar av Viaplay Groups kanaler. Målet är att nå ut så brett som möjligt, primärt till målgrupperna barnfamiljer och par i åldrarna 46–65+. I Norge kommer kampanjen gå på de största kommersiella kanalerna TV2 och Viaplay Group.
– Varumärket är en sak men vi på MSC Cruises ser även ett behov av att bygga och stärka kryssningsindustrin generellt. Det är en fantastisk produkt som ännu inte nått sin fulla potential i Norden. Fördomarna och myterna om kryssningar är många, bland annat att det är dyrt, endast gamla människor som kryssar samt att det är långtråkigt ombord och att man endast är till havs större delen av tiden, säger Adam Aletto, Marknadschef MSC Cruises Scandinavia i ett pressmeddelande.
2 kommentarer