Ny kampanj på bland annat Tinder ska få fler finländare till Stockholm – Travel News Premium vet hur stor budgeten är
Stockholm lanserar nu kampanjen "Fall in Love With Stockholm (Again)". Satsningen ska inspirera fler finländare att upptäcka nya sidor av den svenska huvudstaden och locka dem över Östersjön. Bakom kampanjen som kommer att synas brett i Finland står Visit Stockholm och Stockholms Hamnar, enligt ett pressmeddelande.
“Genom att använda Tinder kan vi effektivt rikta oss mot en yngre demografisk grupp”
Kampanjen är ett samarbete mellan Visit Stockholm och Stockholms Hamnar och förväntas nå miljontals finländare genom kärleksbrev, rosor, Tinderprofil, digital utomhusreklam samt annonsering i sociala och traditionella kanaler.
– Med vår kampanj vill vi liva upp kärleken och intresset för Stockholm som en spännande och varierad destination. Vi ser fram emot att flirta lite med Finland och introducera våra finska grannar för tidigare outforskade aspekter av vår huvudstad, säger Lotta Andersson, marknadschef på Visit Stockholm.
Har du redan Premium? .
Läs vidare med Premium
Ingår
Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete