Annons:

Stordalen döper om Friends Arena till Strawberry, kostad: 100Mkr

Från och med den 12 juli kommer Friends Arena, Sveriges nationalarena för fotboll och hela Sveriges arena byta namn till Strawberry Arena. Det nya avtalet mellan Strawberry och Stockholm Live innebär att Strawberry blir ny namnpartner till arenan, enligt ett pressmeddelande. – För tre månader sedan fick jag en förfrågan om jag var intresserad. Jag tvekade inte en sekund. Jag är enormt stolt över att det gick i lås, säger Petter Stordalen till Expressen.

Från och med den 12 juli kommer Friends Arena, Sveriges nationalarena för fotboll och hela Sveriges arena byta namn till Strawberry Arena. Det nya avtalet mellan Strawberry och Stockholm Live innebär att Strawberry blir ny namnpartner till arenan, enligt ett pressmeddelande.

– För tre månader sedan fick jag en förfrågan om jag var intresserad. Jag tvekade inte en sekund. Jag är enormt stolt över att det gick i lås, säger Petter Stordalen till Expressen.

DI erfar att namnavtalet kostar ”väl över 100 miljoner kronor”. Stordalen vill inte bekräfta summan men säger att uppgörelsen är ”värd varenda krona” då han vill göra Sverige och Stockholm till en upplevelsedestination i världsklass.

– Jag har ju varit med sedan Friends arena byggdes. Vårt huvudkontor ligger här och vi har två stora hotell här och ett lägenhetskomplex. Jag känner mig som en svensk i en norsk kropp. När Stockholm Live gick ut på marknaden med att de ville skriva ett nytt avtal, så klargjorde vi väldigt tidigt att vi ville vara med. Jag tvekade inte en sekund när vi sedan fick erbjudandet. Jag är enormt stolt över att det gick i lås, säger Petter Stordalen till Expressen.

Petter Stordalen i Oslo när företaget bytte namn till Strawberry.

– Mångfaldsfrågorna har länge varit väldigt viktiga för oss. För mig är Friends arena ett ställe där alla kan och ska mötas. Arenan är en symbol för just mänskliga möten.

– Strawberry är en drömpartner för oss, och delar Stockholm Lives passion för värdskap och att vara bäst på att leverera upplevelser. Med Strawberry får Nordens största arena en långsiktig och stark partner, och tillsammans kommer vi att kunna utveckla erbjudanden för alla de som kommer till Stockholm och Solna för att på riktigt uppleva sport, musik och möten tillsammans med andra människor, säger Johan Mägi, Commercial Director på Stockholm Live i ett pressmeddelande.

Partnerskapet ger Strawberry möjlighet att ytterligare erbjuda alla besökare en helhetsupplevelse med alltifrån mat och boende till upplevelser på Strawberry Arena. Här kommer Strawberry att skapa VIP ingångar till sina medlemmar, specialanpassade medlemsevent och Strawberry-lounger i tätt samarbete med kedjans hotell Quality Hotel Friends och Comfort Hotel Solna som ligger i direkt anslutning till arenan. Ambitionen är att erbjuda en mötesplats för de stora ögonblicken.

– I juli byter arenan namn till Strawberry Arena och det är en stor milstolpe för vår koncern och vår historia i Sverige. De flesta ser oss som ett hotellföretag men vi erbjuder allt från små upplevelser som kryddar vardagen till “once in a lifetime”-upplevelser. Med Strawberry Arena ska vi skapa minnesvärda möten och sprida budskapet om att mångfald i världen är lika viktig som mångfald i upplevelser, säger Carl Oldsberg, Chief Digital Officer på Strawberry i ett pressmeddelande.

En kommentar

  1. Kajsa: Snart äger han oss alla. Det där med mobbning och barn/ungdommars mående var inte så viktigt längre.
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024