Annons:

TUI ny huvudsponsor för Melodifestivalturnén 2025

TUI, Sveriges andra största researrangör, går in som huvudsponsor för Melodifestivalturnén 2025 för att inspirera svenska folket att skapa semesterminnen.

Sponsorskapet ger TUI en fin möjlighet att nå en bred publik för att öka kännedomen om det breda produktutbudet och attrahera nya målgrupper anser researrangören.

– Precis som att det finns många musiksmaker vet vi att människor har olika preferenser när de reser. TUI befinner sig på en resa för att förändra svenskarnas uppfattning om vad vi som varumärke erbjuder. Detta är en strategiskt viktig medieinvestering för att visa den breda massan att TUI är mycket mer än bara charterresor. Vi är allt som en resa kan vara, säger Lisa Rönnberg, nordisk marknadschef på TUI i ett pressmeddelande.

– Vi brinner för kreativa partnerskap som ger effekt, och att vi får in TUI som huvudsponsor till Melodifestivalturnén möjliggör verkligen för det. Superkul att TUI väljer att spinna på musikkopplingen och vi ser fram emot en kreativ aktivering med en tydlig musikkoppling för resenärer och Melodifestivalen fans, både före, under och efter turnén, säger Malin Tikkakoski, partnerskapsdirektör på Live Nation Sverige i ett pressmeddelande.

Någon prislapp framkommer inte i pressmeddelandet.

Kommentarer är stängda.