Annons:

Premium

Visit Sweden sätter skräck i besökarn

Visit Swedens omdebatterade kampanj ”Spellbound by Sweden - a chilling nature experience for all senses” med skräcknovellen Kiln som huvudnummer, återkommer nu. Visit Sweden uppger att kampanjens första del har redan nått ut till nära 10 miljoner personer och genererat nära 200 publicerade artiklar i internationell press.

”Intresset för svensk natur med koppling till myter och sagoväsen visade sig vara stort internationellt”

Det är skräckförfattaren John Ajvide Lindqvists ljudnovell Kiln, som utspelar sig i den svenska skogen, som nu är möjlig att lyssna på var helst man befinner sig i världen. Tidigare var den endast tillgänglig för lyssnare som besökte svenska skogar.

– Vi har gjort kampanjen globalt, skruvat lite på budskapen och kör den redan lyckade kampanjen ett varv till för att effektivt tillvarata investerade marknadsföringskostnader, säger Susanne Andersson som är vd för Visit Sweden.

Intresset…

Har du redan Premium? .

Läs vidare med Premium

Ingår

  • Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
  • Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
  • Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete
  • Och mycket, mycket mer!

Köp Premium

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024