Annons:

Norwegian kan vinna Wilhelmina Skogh-priset

Idag presenterar vi den sjätte nominerade till Wilhelmina Skoghs Q2 2018: Norwegians nya direktlinje från Sthlm till Orlando.

2018 har varit Norwegians år. Bolaget har lyckats med det mesta. Inte nog med att allt fler reser med bolaget och man kan visa upp starka, svarta siffror som förvånar analytikerna. Friarna som vill köpa bolaget är många och bland de mest kända finns IAG, Lufthansa och värsta konkurrenten Ryanair.

Men grundaren och storägaren Bjørn Kjos vill inte sälja till vem som helst och till vilket pris som helst.

Hans mål för 2018 är att i första hand att konsolidera och finslipa det man har byggt upp. Men trots detta kan Kjos inte hålla sig från att öppna nya flyglinjer. I juni kom beskedet att bolaget öppnar en ny direktlinje från Stockholm till Orlando den 29 oktober.

Vi på Travel News välkomnar den nya linjen eftersom vi vet att tillgänglighet är den absolut viktigaste faktorn för tillväxt i besöksnäringen.

Att Norwegian fortsätter att bygga ut sitt nät över världen med en av världens mest moderna och bränsleeffektiva flygplansflotta är helt enkelt fantastiskt bra.

Att den nya linjen kan vinna Wilhelmina Skogh-priset är följaktligen bara logiskt.   

Härmed är andra kvartalets sjätte nominerad presenterad.

De tidigare nominerade är renoveringen av The Box i Linköping, Nordic Light i Sthlm, SAS nya superwifi, Grand Hôtels flaggsvit och BRA:s “Flyg med 100 procent biobränsle”.

 

Kommentarer är stängda.

På nytt jobb