Annons:

Turism

Liseberg har starkast varumärke

Sommaren är här och många planerar ett besök till en eller flera av Sveriges nöjesparker.…

86 procent sparar till semester

Fler än 8 av 10 svenskar sparar pengar till sin semester. Och bara 1 procent…

33 procent har inte koll på sin reseförsäkring

I en ny undersökning, som Novus genomfört på uppdrag av Trygg-Hansa, uppger var tredje svensk…

Toppmötet mellan Trump och Putin är bingo för turistindustrin

Turism- och restaurangbranschen kan räkna med att slantarna rasslar in i samband med toppmötet i…

Svårt att koppla av på semestern

De flesta affärsresenärer vill åka till en lugn plats på semestern och koppla av men…

Dyr Valkyria snart i gång

Lisebergs 300 miljoner attraktion Valkyria har gjort sin första testkörningen. Travel News ställde några frågor…

Var femte svensk vill åka på charter

Charter, sommarstugan eller båten. De flesta svenskar vill åka hemifrån när det är dags för…

”Jag är en modig, nyfiken och energisk person”

Premiär för Travel News ny-på-jobbet-enkät. Först att svara på våra frågor är Hanna Forssell, ny…

Löfven: S vill satsa 400 miljoner på turism

För att öka turismen och få företag i landet att växa vill Socialdemokraterna satsa 100…

”Ögonkontakt är viktigt i vår bransch”

Mats Lennartson är ny chef på Funäsfjällen. Här svarar han på Travel News ny-på-jobbet-enkät.