Annons:

Annons:

Matupplevelser i Hongkong – MTR:s nya reklamkampanj

I en ny reklamkampanj från MTR har man skickat Tilde Fröling till Hongkong för att testa bland annat stinkande tofu, friterad morotskaka och kycklingfötter. Syftet är inte bara att berätta om en annorlunda matkultur – utan att öka kännedomen om MTR som varumärke.

MTR har verksamhet i hela världen. Med en ny reklamkampanj vill man öka kännedomen om MTR som varumärke. Tilde Fröling har skickats till Hongkong för att testa bland annat stinkande tofu, friterad morotskaka och kycklingfötter. Liksom i Stockholm drivs tunnelbanesystemet i Hongkong av MTR och Tilde tar sig runt i staden med just tunnelbana, eller med ”MTR” som man kallar tunnelbanan där.

– Med den här kampanjen vill vi på ett lekfullt sätt öka kännedomen om varumärket MTR, säger Åsa Elm, kommunikationschef på MTR Nordic.

Samtidigt lanseras också en tävling där man har chans att vinna en resa till Hongkong i en vecka med boende inkluderat.

Läs mer på: mtrfoodchallengehk.com/se/.

Filmen är producerad av kommunikationsbyrå CMRS och mediebyrån Scream.

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
MSC Cruises söker driven resesäljare till kryssningar
Sista ansökningsdag:
2 april 2019
Driven resesäljare sökes
Sista ansökningsdag:
9 april 2019
Air Content Analyst
Sista ansökningsdag:
31 mars 2019
Säljare till Möten, Event och Partners
Sista ansökningsdag:
31 mars 2019
Regional Sales Manager – BIG Travel Sweden AB
Sista ansökningsdag:
14 april 2019
Customer Sales & Service Agent based in Stockholm
Sista ansökningsdag:
2 april 2019