Annons:

Belloras skärmfria hotellrum – en global världsnyhet!

Världens första hotellrum där priset avgörs av hur mycket man surfar. Det skärmfria hotellrummet på Hotel Bellora har blivit en viralsuccé där några av världens största tidningar har skrivit om The Check Out Suite i Göteborg, däribland amerikanska FOX News, enligt ett pressmeddelande.

Här checkar du ut från social media och checkar in på Hotel Bellora. The Check Out Suite är en unik hotellvistelse som premierar skärmfri tid och ger par och familjer förutsättningar att umgås med varandra istället för med sina skärmar. Rummet är utrustat med den smarta lampan Skärmfri som kalkylerar priset efter hur mycket tid gästerna spenderar på sociala medier. Lampans sken skiftar gradvis och när den slår om till rött har rummet nått fullpris.

Rummet lanserades i slutet på förra veckan och blev direkt en global världsnyhet! Hittills har de största medierna och tidningarna i länder som USAIsraelMalaysia, Ryssland, Danmark, Finland, Thailand, SydafrikaIndonesienIndienNya ZeelandEngland, Portugal, Spanien och Dubai uppmärksammat den annorlunda idéen.

”Som hotell är det så klart viktigt att kunna uppmuntra människor att på riktigt umgås med varandra när de bor hos oss. The Check Out Suite är ett spännande koncept som verkligen utmanar beteenden och vi är helt ärligt lite tagna på sängen över det stora globala intresset”, berättar Mariana Valderrama Gaete, General Manager, Hotel Bellora.

Över 500 svenska familjer och par har redan ansökt om att bo i rummet. Samarbetet görs tillsammans med Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän som jobbar förebyggande med digital hälsa för barn, ungdomar och familjer. Hotel Bellora och ESS Group brinner för upplevelser som är på riktigt så kombinationen av drivkrafter är alldeles perfekt.

Förutom att man kan anmäla sitt intresse på Länsförsäkringars sajt så kan man också signa upp sig på en skärmfri deal på Hotel Belloras hemsida. Med tanke på det globalt stora intresset diskuteras just nu hur hotellet kan jobba mer med den här nya och alternativa typen av dynamisk prissättning.

”Vi har 97 charmiga rum på Avenyn i Göteborg, Bellora Boxing Club på våning 2, vår berömda takbar Cielo, en nattklubb i källaren. en bar och restaurang fylld med italiensk värme och puls. Vi vill alltid leverera så mycket mer än ett vanligt hotell. Att få tänka nytt även när det kommer till prissättning och skärmtid känns som pricken över i:et i den ambitionen”, avslutar Mariana Valderrama Gaete, General Manager, Hotel Bellora i ett pressmeddelande.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024