Annons:

Dagstursresande med Stena Line ökade med 25 procent

Årets sommar bjöd på ett sällan skådat högtryck, men det var inte bara vädret som var hett. Dagstursresandet till Danmark med Stena Line ökade med hela 25 procent jämfört med samma period förra året. Stena Lines egna storsatsningar, dansk populärkultur och shopping i Bordershop till fotbolls-VM ser rederiet som de främsta anledningarna till det ökande resandet, enligt ett pressmeddelande.

Stena Line har under 2018 storsatsat på sin Danmarkslinje. Man har bland annat byggt om Stena Danica där man lanserade nya The Reef Bar, ett massivt inglasat soldäck, kryddat med karibiska influenser. Stena Danica har även blivit Stena Lines digitala testplattform där man ständigt utvecklar nya spännande digitala lösningar för att förbättra resandet. Enligt statistiken – satsningar som slagit ut väl.

– Vi har verkligen lagt ett stort fokus på att höja kvaliteten på våra resor och få ännu fler att vilja resa med oss till Danmark. Stora investeringar har gjorts och det är väldigt kul att vi direkt kunnat se en så positiv effekt. Sen ska vi inte heller glömma att många kombinerade en dag på havet med shopping i Bordershop för att fylla på förråden till VM-slutspelet och till de varma sommarkvällarna samt succéserien The Rain som hade premiär i maj, säger Mona Ulvåknippa, Route Marketing Manager på Stena Lines Danmarkslinjer.

Förutom att många av Stena Lines satsningar har varit riktade mot en yngre målgrupp kan även utomstående händelser ligga bakom det resesuccén. Bland studenter över 18 år har Stena Line nämligen kunnat se en ökning på 37 procent jämfört med samma tidpunkt föregående år. I maj 2018 hade danska The Rain premiär på Netflix. Serien, som är inspelad i Danmark och Sverige, blev genast populär. Månaderna efter premiären, då även fotbolls-VM spelades, har Stena Line kunnat se ett ökat resande på hela 84 procent bland ungdomar, jämfört med månaderna innan serien släpptes. Och Stena Line ser alltså att både The Rain och fotbolls-VM kan ha bidragit till den kraftiga ökningen.

 

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024