Annons:

Visit Sweden

Region Stockholm satsar 625 000 kronor för att få fler turister till Stockholms skärgård

Region Stockholm har beslutat att ingå ett nytt samverkansavtal med Stockholm Archipelago för de kommande…

Visit Swedens kampanj Sweden (not Switzerland) får tummen upp av internationell media

Efter bara några dagar har marknadsföringskampanjen om turistlandet Sverige, där Visit Sweden vill göra upp…

Global PR-kampanj: Visit Sweden sätter ner foten om förväxlingen med Schweiz

För att en gång för alla göra upp och fördela associationerna mellan länderna, och göra…

Premium

Stockholm slår Köpenhamn i 2024 World’s Best Cities-rapporten

I den årliga, nyligen publicerade World’s Best Cities-rapporten rankas Stockholm hela tolv platser högre än…

Stockholmsmässan ska säljas – sen ska byggnaden ska rivas

Över 2 000 bostäder planerar Stockholms stad att bygga i Älvsjö. Men först ska Stockholmsmässans…

Tung sommar för Gröna Lund – tappar 30 procent

“…den tragiska olyckan i Jetline påverkade vår verksamhet på många […]

Grand Hôtel i Stockholm uppskattas av Condé Nasts läsare

Idag tillkännager Condé Nast Traveler resultatet av sin årliga Readers’ Choice Awards, där Grand Hôtel…

Podcast-intervju med Visit Swedens vd Susanne Andersson

Travel News träffar Susanne Andersson, vd på Visit Sweden, för att prata om varför regeringen…

Succésommar för svenska museer – här är de mest besökta

Publiken har hittat till museerna under sommaren och under juni, juli och augusti besökte sju…

Premium

Visit Swedens höstkampanj vill vända den negativa bilden av Sverige

Visit Sweden förbereder just nu sin höstkampanj. Samtidigt blir mediebilden av Sverige alltmer negativ, med…