Annons:

Debiterades för samma flygbiljett 20 gånger

Flygbolaget Southwest erbjöd sina kunder halva priset på biljetter men ett tekniskt fel gjorde att kunderna debiterades många gånger om.

Southwest Airlines gick ut med ett erbjudande om billiga biljetter för kunden som gillade flygbolaget på Facebook. Men biljetten blev inte så billig. Ett tekniskt fel gjorde att kunderna fick betala flera gånger för samma biljett. 

Southwest vill inte uppge hur många kunder som drabbats, men säger att de arbetar för att lösa problemet. 

– Vi har inte blivit hackade. Det var ett tekniskt haveri som orsakade problemet, säger Ashley Dillon vid Southwest.



Susanne Worrell fick betala 20 gånger för en och samma biljett. Efter kontakt med kundtjänst har hon fått veta att det kommer att ta Southwest åtta till tio dagar att återbetala pengarna.


– De har nu debiterat mig 1 400 dollar för en biljett som kostar 69 dollar. Inledningsvis hade jag förståelse. Saker inträffar. Men gör det bättre, säger Susanne Worrell till nyhetsbyrån AP skriver DN.

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024