Annons:

Malaysia Airlines nya kampanj stoppas

Malaysia Airlines tävling för att locka passagerare till det krisdrabbade företaget stoppades. ”Vad vill du göra innan du dör”, var ingen bra idé.

Det krisdrabbade flygbolaget Malaysia Airlines kämpar hårt för att försöka locka tillbaka passagerare efter det senaste årets två katastrofer. Det senaste draget var dock inte så lyckat. I en tävling där priset var biljetter med flygbolaget skulle resenärer berätta om sin så kallade ”bucket list”, det vill säga sin lista över vad de vill göra innan de dör.

Kampanjen fick hård kritik och flygbolaget tvingatdes ändra reglerna för tävlingen, skriver Expressen.

Malaysia Airlines säger i en kommentar att ”flygbolaget har tagit till sig och respekterar de känslor allmänheten har och vi har inte haft avsikt att väcka anstöt. Tävlingen var utformad för att inspirera och uppmuntra resenärer att drömma, planera och boka deras nästa semester med Malaysia Airlines”.

298 personer omkom när ett Malaysia Airlines-plan sköts ner i östra Ukraina i juli och 239 personer saknas fortfarande efter att bolagets flight MH370 försvann i Indiska oceanen i mars.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024