Annons:

Krisande flygbolagets nya reklamtabbe

Malaysia Airlines har gjort det igen – en reklamkampanj som väckt anstöt och som nu plockas bort.

”Sugen på att åka någonstans, men vet inte vart?” Det tyckte det krisande flygbolaget Malaysia Airlines var en bra reklamslogan för vintern.  Tills Twitter-användare påpekade likheterna med flight MH370:s öde (flygbolaget som försvann över Indiska oceanen)

”Det var inte vår avsikt, men detta har väckt anstöt hos en del. Vi har nu plockat bort tweeten”, förklarar bolaget efter en del uppståndelse på nätet, skriver di.se.

Det är inte första gången flygbolaget misslyckas med reklamkampanj.

Tidigare i år, strax efter MH370:s försvinnande och nedskjutningen av bolagets MH17  över Ukraina. lanserade flygbolaget en reklamkampanj i Australien och Nya Zeeland med budskapet ”lista de saker du skulle vilja göra innan du dör”.  Även den gången utbröt smärre en storm i sociala medier där marknadsföringen hånades för smaklöshet. Flygbolaget backade och gjorde om kampanjen till ”din ultimata att-göra-lista.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024