Annons:

Marknadsföring

“Favoritdestination: Självklart Israel!”

Vendela Carlén är ny PR-manager på Israels turistbyrå. Här svarar hon på Travel News basfrågor…

Premium

Tunga varumärken i resebranschen vinnare även under pandemin

Tvärtom vad man kan vänta sig har flera researrangörer eller -sajter stärkt sin ställning som…

Greklands turistminister och sju ambassadörer i möte om expansionen av grekisk turism

De starka banden mellan Grekland och de nordiska länderna inom turismområdet stod i fokus när…

Här är Visit Swedens nya kampanj

Nu lanserar Visit Sweden de första avsnitten av Cover Sweden - en nyproducerad Youtubeserie där…

Chatarina Eriksson blir ny vd för Visit Dalarna

Nu är det klart att Chatarina Eriksson från och med den 28 oktober blir ny…

Spoon vinner uppdrag för Finlands ambassad

Under våren gick Finlands ambassad i Stockholm ut i pitch, och i april stod det…

Joyvoy får ny kund: Italien

Italienska Turistbyrån har tecknat avtal med content-, pr, och kommunikationsbyrån Joyvoy Studio för marknaderna Sverige,…

Premium

Visit Sweden vill ha lika mycket som pengar Norge och Danmark

”Vi måste få lika mycket pengar som konkurrenterna”, sade Visit Swedens vd Susanne Andersson Pripp…

Fotoprojektet med Annie Leibovitz ska utveckla begreppet ”all inclusive”

Kryssningsföretaget Celebrity Cruises tar nu ett nytt grepp kring "all inclusive"-begreppet inom reseindustrin när man…

Dubai vill bli ett prisvänligt sommarresmål

Nyligen gästade Dubais turistråd Skandinavien och Finland för att uppdatera sina viktigaste samarbetspartners om senaste…