Annons:

Premium

Tunga varumärken i resebranschen vinnare även under pandemin

Tvärtom vad man kan vänta sig har flera researrangörer eller -sajter stärkt sin ställning som varumärken under pandemin. De tre stora researrangörerna stärks alla. Mest ökar TUI. Text: Janne Sundling

”Samtidigt stärkte TUI sin position som marknadsledare trots kraftigt bantad mediebudget”

Men trots att pandemin betytt nedstängning av länder och resmål visar en varumärkesmätning att flera resebolag klarat sig väl ur pandemikrisen som varumärken.

När konsumenterna får svara på vilka bolag de i första hand skulle välja för en resa eller ser som tänkbara ser de stora ut att ha stärkts under de för bolagen dystra åren.

Med resestoppet efter covidutbrottet ströp researrangörerna också medieinvesteringarna – läs: köpte reklam. 

Har du redan Premium? .

Läs vidare med Premium

Ingår

  • Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
  • Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
  • Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete
  • Och mycket, mycket mer!

Köp Premium

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024