Tunga varumärken i resebranschen vinnare även under pandemin
Tvärtom vad man kan vänta sig har flera researrangörer eller -sajter stärkt sin ställning som varumärken under pandemin. De tre stora researrangörerna stärks alla. Mest ökar TUI. Text: Janne Sundling
”Samtidigt stärkte TUI sin position som marknadsledare trots kraftigt bantad mediebudget”
Men trots att pandemin betytt nedstängning av länder och resmål visar en varumärkesmätning att flera resebolag klarat sig väl ur pandemikrisen som varumärken.
När konsumenterna får svara på vilka bolag de i första hand skulle välja för en resa eller ser som tänkbara ser de stora ut att ha stärkts under de för bolagen dystra åren.
Med resestoppet efter covidutbrottet ströp researrangörerna också medieinvesteringarna – läs: köpte reklam.
Har du redan Premium? .
Läs vidare med Premium
Ingår
Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete