Årets Mötesrådgivare: Erik Uppling och Oliver Nilsson, Hotel Bellora
Kundnöjdheten och mötesupplevelsen börjar redan vid bokning. Här har mötesrådgivaren en viktig roll. Att lyssna på kunden, se behoven, fungera som rådgivare genom hela processen så att kundens syfte och mål med mötet uppfylls. Och lösa eventuella problem om de dyker upp.
Motiveringen löd: Årets Mötesrådgivare går till två personer som alltid är snabba, lösningsorienterade och levererar med en positiv inställning. De skapar inspirerande och säljande texter som gör det enkelt för kunder att se värdet i deras erbjudande. Professionella, flexibla och engagerade – de gör vårt arbete smidigare och tryggare.
Årets Mötesplats: Marholmen Hotell, Bad & Möten
Platsen gör skillnad! Hur påverkas vi av platsen vid ett möte? Blir det någon skillnad i stämning om man sitter i saccosäckar i stället för på vanliga stolar? Vad händer om man jobbar utomhus i stället för inomhus? I vilken utsträckning bidrar maten och det som serveras till en mer njutbar tillvaro? Hur påverkar stämningen, energin och engagemanget i bemötandet med gästen upplevelsen?
Priset för Årets Mötesplats gick till Marholmen Hotell, Bad & Möten som, i konkurrens med över 150 av Sveriges bästa mötesanläggningar, fått högst betyg i kundenkäter vad det gäller övergripande kundnöjdhet.
Årets Hederpris: Calle Glaumann, Sånga Hotell & Konferens
Årets Hederpris är ett pris som instiftats för att lyfta personer som med sina insatser och engagemang under en längre tid har haft en positiv inverkan på Svenska Möten och vår bransch samt är goda ambassadörer för Svenska Möten.
Motiveringen löd: Årets Hederspris går till en person som med stort engagemang och passion har bidragit till Svenska Mötens utveckling. Som verksamhetsledare och styrelseledamot har han alltid sett värdet i samverkan och delat med sig av sin kunskap med ödmjukhet. En drivande kraft bakom våra synergifestivaler och nätverksträffar – en sann ambassadör för Svenska Möten.