Annons:

Annons:

Black Friday blev en försäljningsframgång för TUI: ”Vi ser en Huber-effekt”

Black Friday bidrog till ett rejält försäljningslyft hos TUI. Antalet sålda resor i helgen ökade med 50 procent jämfört med samma helg förra året. Tittar man på hela Norden är siffran 60 procent. Självklart bidrar kampanjerna under helgen till att driva försäljning, men TUI tror även att bolagets VD kan vara en av förklaringarna till den stora ökningen.

”Vår VD Alex har ett ledarskap som smittar av sig på hela organisationen. Dessutom tror vi att många av våra kunder både känner till och tycker om honom. Alex syns ju ofta i tidningen och har även suttit i en och annan morgonsoffa. Det kan vara en förklaringarna till den stora försäljningssuccén under Black Friday. Vi ser en Huber-effekt”, skriver Adam Györki, kommunikationsansvarig på TUI i ett mejl till Travel News.

12 kommentarer

  1. Anonym: Först "Petter-effekten och nu "Huber-effekten". Ha ha :-D. Kan ni inte dra den där om Rödluvan och Vargen också?
  2. Subscriber User: April april?
  3. Stig: Löjeväckande...
  4. Anonym: Jag älskar det :D
  5. Anonym: Hahaha! Underbart!
  6. Seriöst?: Kunderna känner till Petter JA, Lottie på sin tid JA! Men denna kille?! Vilket skämt. Knappt känd i branschen.
  7. Sigge: Det där känns väldigt konstruerat. Huber är rätt okänd trots allt.
  8. Anna: Underbart! ”Stordalen-effekten” Börjar kännas tjatig
  9. Anonym: Haha. Helt galet att det är så många som missar ironin och passningen till Ving i det här :)
  10. Konkurrent till TUI: Älskart!!! :-) TUI´s PR maskineri har verkligen glimten i ögat.
  11. Subscriber User: Tror inte någon missar ironi eller passning till Ving, känns mest omoget och som att Adam är rädd för att (som många andra på TUI nu) förlora jobbet som gått med på detta.
  12. Anonym: ZZzzz

Prenumerera gratis på Travel News fullmatade nyhetsbrev och få senaste nytt från reseindustrin varje vardag senast klockan 8.