Annons:

Rapport utreder Facebooks makt

En ny rapport om hur marknaden kan använda sociala medier säger att Facebook är den näst största källan, efter Google, till trafik till samtliga webbsajter.

Den brittiska rapporten från Experian Hitwise undersöker vilken inverkan sociala medier har på försäljningen på webben. Facebook framstår som den näst största källan till trafik, efter Google. I september kom cirka 1 av 10 sajtbesök direkt från Facebook, vilket är en ökning från 1 av 13 besök i september 2009, skriver Travelmole.
 
De sociala sajterna sände i år nästan 13 procent mer trafik till webbaserade försäljare jämfört med ifjol. Av denna trafik står de tre dominerande aktörerna, Facebook, Youtube och Twitter, för 75 procent av all trafik. Bara Facebook står för 55 procent av alla besök från sociala sajter.

Kommentarer är stängda.

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024