Annons:

Sveriges Twitterkonto får Guldägget

Visit Swedens kampanj Curators of Sweden, där vanliga svenskar får ta över Sveriges officiella Twitterkonto, får Guldägget och ett Silverägg.

Guldägget i kategorin pr går i år till kampanjen Curators of Sweden som också får ett Silverägg i kategorin digitalt. Visit Sweden och Svenska Institutet ligger bakom kampanjen som låter vanliga svenskar ta över Sveriges officiella Twitterkonto en vecka i taget.
– Det som först fascinerade den internationella publiken var själva öppenheten i Curators of Sweden, men nu beror genomslaget på att de medverkande lyfter intresseväckande frågor, från amning till hbt-rättigheter. Det visar att vi gjort rätt som litat till invånarnas egna berättelser. Internationellt finns en känsla av att om något land skulle göra detta, så vore det Sverige. Vi är respekterade för vår öppenhet och vårt innovativa arbetssätt, säger Annika Rembe, generaldirektör vid Svenska institutet.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024