Annons:

Thomas Cook och Brand USA utökar samarbetet

Brand USA investerar flera miljoner dollar i ett utökat samarbete med Thomas Cook. Målet är klart: "USA ska bli ”top of mind” när européer bokar sin semesterresa".

Brand USA, som är USA:s marknadsorganisation för turism, utökar samarbetet med Thomas Cook med en investering värd flera miljoner dollar. Investeringen bekostar en kampanj som kommer att pågå på åtta viktiga marknader – Storbritannien, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Schweiz, Österrike och Sverige från och med nu och fram till februari 2016. Det skriver Thomas Cook i ett pressmeddelande. Även lokala turistorganisationer i USA kommer att ha möjlighet att delta i kampanjen.

– Vi är övertygade om att vårt förnyade samarbete kommer att bidra till att fler upptäcker USA som semesterresmål. Samarbetet ger oss möjlighet att engagera den europeiska marknaden att besöka USA samtidigt som man kan boka sin resa via ett pålitligt och etablerat reseföretag, säger David Whitaker, marknadsdirektör, Brand USA, i ett pressmeddelande.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024