Annons:

Premium

Veckans panel om Lufthansa, SAS, Gröna Lund och sportlovet

Veckans panel: Mats Nyblom, vd SRJ(k) AB, Charlotte Holmbergh, director of Communications and Public Affairs Norwegian, Cecilia Saberi, kommunikationschef Hertz Sverige, Didrik von Seth, vd SRF, Jari Virtanen, CEO Stena Line Travel & Retail Group, Helene Hofverberg, PR-konsult inom destinationsmarknadsföring Related, Emanuel Karlsson, vd Rolfs Travel Group, Johanna Danielsson, vd Kairos Future


Detta tycker jag om Lufthansa:

“Att satsa på mer premium är helt rätt – för vad är egentligen alternativet?”

Emanuel Karlsson, vd Rolfs Travel Group: Stabil tysk kvalité. Europas bästa flygbolag.

Helene Hofverberg, PR-konsult inom destinationsmarknadsföring Related: Stabilt flygbolag som tar mig från A till B.

Johanna Danielsson, vd Kairos Future: Efter att ha levt 15 år i Tyskland känns Lufthansa som mitt SAS – ett varumärke jag har en stabil men opassionerad relation till. En stabil transportör jag litar på, med korrekt och opersonlig service, det duger gott! Att satsa på mer premium är helt rätt – för vad är egentligen alternativet?

Didrik von Seth, vd SRF: Lufthansagruppens storlek gör att de kan dra fördelar av stordriften detta innebär. En välskött företagsgruppering som dock har lite av ”flag carriers” utmaningar. Tror dock att storleken gör att de kommer att vara en av två-tre som dominerar om fem år.
Charlotte Holmbergh, director of Communications and Public Affairs Norwegian: Ett helt ok flygbolag med ett stort linjenät.

Jari Virtanen, CEO Stena Line Travel & Retail Group: Mycket bra bolag. Jag reser gärna med dem.

Cecilia Saberi, kommunikationschef Hertz Sverige: Älskar Lufthansa! ordning och reda som passar mig.

Mats Nyblom, vd SRJ(k) AB: Flög faktiskt Lufthansa igår för första gången på flera år (LH 2417). Förra gången vill jag minnas att det i ekonomi ingick något litet tilltugg och även öl. Kändes premium för en ekonomiresnär. Nu var det slut med detta och det som ingick var vatten och en liten bit choklad. Kaffe/te och allt annat mot avgift. Bryr mig inte så mycket om detta eftersom jag söker den resa som bäst svarar mot mina önskningar vad gäller pris och tider. Tror att om det är premiumupplevelse man är ute efter ska man lägga mer på service och kanske inte så mycket på stolar. Min flight var i tid och tysk ordning som Lufthansa står för är ett attraktivt attribut för ett flygbolag.

Anko van der Werff, SAS vd.



Kättingflygaren Gröna Lund.


Detta tycker jag om Gröna Lund:

“Synd bara att jag är för feg för att åka något annat än Kvasten och Vilda Musen”

Emanuel Karlsson, vd Rolfs Travel Group: Finns förbättringspotential. Satsa på gröna kaniner är ett första steg i rätt riktning.

Helene Hofverberg, PR-konsult inom destinationsmarknadsföring Related: En ikon i hjärtat av Stockholm. Synd bara att jag är för feg för att åka något annat än Kvasten och Vilda Musen.

Johanna Danielsson, vd Kairos Future: Toppen med deras modiga satsning på året-runt-upplevelser! Efter att under Halloween köat i hällregn för att få tag på pizza-slices till brorsbarnen, som vi sedan fick äta ståendes i vätan med läsken balanserandes på en soptunna, tänker jag att det finns förbättringspotential till nästa säsong. Hade gärna betalt ohemult mycket för att få äta riktig mat under tak och i värmen utan 45 min. kö. Men det var karaktärsdanande för barnen och nästa gång tar vi med en tarp 🙂

Jari Virtanen, CEO Stena Line Travel & Retail Group: Utmärkt nöjespark och en mycket trevlig konsert ”arena” med unikt läge. Var på Toto där i förra somras och trivdes fantastiskt bra.

Didrik von Seth, vd SRF: Fantastiskt att ta sitt barnbarn till eller kompisgänget på femkamp. Synd bara att inte området kan utvecklas rent ytmässigt. Det skulle klart öka Stockholms attraktionskraft som besöksmål.

Cecilia Saberi, kommunikationschef Hertz Sverige: Det börjar bli en klassfråga det här med att kunna ta sina barn på nöjesfält. Det är alldeles för dyrt tyvärr.

Charlotte Holmbergh, director of Communications and Public Affairs Norwegian: Kul ställe där jag sommarjobbade under gymnasiet men som jag inte besöker särskilt ofta nuförtiden.

Mats Nyblom, vd SRJ(k) AB: Gillar Gröna Lund, även om jag för egen del inte är intresserad. Är jag där är det för någon annans skull. Men, en klassiker som kan trolla med knäna vad det gäller att utnyttja ett knappt utrymme. Lustiga husets flygande matta är episk!

Detta gör jag på sportlovet:

Hammarbybacken i Stockholm drivs av Skistar.

“Jobbar häcken av mig för att göra svenskars semestrar bättre!”

Emanuel Karlsson, vd Rolfs Travel Group: Jobbar häcken av mig för att göra svenskars semestrar bättre!

Helene Hofverberg, PR-konsult inom destinationsmarknadsföring Related: Hänger i Funäsdalen.

Johanna Danielsson, vd Kairos Future: Det blir skidåkning i Ramundbergets backar igen.

Jari Virtanen, CEO Stena Line Travel & Retail Group: Arbetar. Barnen bor inte hemma mera så resorna görs nu på tider när priserna är lägre än på sportlovet.

Didrik von Seth, vd SRF: Är med barnbarn och fru i fjällen på en utomordentlig anläggning,…

Har du redan Premium? .

Läs vidare med Premium

Ingår

  • Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
  • Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
  • Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete
  • Och mycket, mycket mer!

Köp Premium