Annons:

Tallink Silja Line storsatsar på AI – har skapat  sex virtuella resenärer

Tallink Silja Line lanserar nu ”Kryssarna”, ett AI-koncept som omvandlar resan till ett skräddarsytt äventyr genom att utgå från intressen och personlighet snarare än breda, homogena attribut såsom ålder, kön och civilstånd, enligt ett pressmeddelande.

“Konceptet handlar om att utmana och inspirera till att våga kliva in i en annan personlighetstyp”

Med Kryssarna introduceras sex olika virtuella resenärer: City Charlie, Wellness Wilma, Family Frank, Nature Nina, Foodie Fredrik och Design Denise. Varje personlighet är skapad med hjälp av ett AI-verktyg som instruerats att ta fram varje personlighet utifrån en specifik uppsättning intressen och passioner, med målet att bistå kunderna i att bättre planera och skräddarsy sin reseupplevelse såväl ombord som i land på destinationen. 

Konceptet handlar också om att utmana och inspirera till att våga kliva in i en annan personlighetstyp, eller att skräddarsy nästa resa utifrån vilket sällskap man åker med. Tillsammans med tjejgänget kanske City Charlie står som inspiration, den matintresserade familjen följer Foodie Fredriks gastronomiska resa, och mor och dotter-resan kanske vill gå i Wellness Wilmas fotspår?

– Vi är otroligt stolta över att äntligen få introducera Kryssarna för världen. Det här är ett stort projekt som går bortom det traditionella reseerbjudandet. Vi vill erbjuda oförglömliga, individanpassade upplevelser för våra gäster och vi är övertygade om att detta koncept kommer säkerställa att varje resa kan bli lika unik som resenären själv, säger Matts Gottfarb, Sales & Marketing Director på Tallink Silja Line i ett pressmeddelande.

Grunden för konceptet är en dedikerad webbsida där man kan genomföra ett quiz för att ta reda på vilken resepersonlighet man är – eller vill vara. Besökaren möts även av reseguider, detaljerade förslag på aktiviteter ombord och på destinationerna samt ett omfattande rörligt material. Materialet är filmat med Go Pro kamera ur varje Kryssares synvinkel, vilket levandegör alla tips och guider och därmed varje resenärs möjliga upplevelser. Allt för att inspirera och underlätta planering.

– Det vi lanserar idag är bara början. I förlängningen kommer vi att utveckla konceptet i fler kanaler och integrera det i våra kampanjer. Vi hoppas även kunna erbjuda färdiga paketresor för varje Kryssare, skapa tematiserade event ombord utifrån personligheterna och utöka antalet Kryssare – varför inte låta våra resenärer vara med och skapa fler? Möjligheterna är oändliga, avslutar Matts Gottfarb i ett pressmeddelande.

Kommentarer är stängda.

Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024
Flygtaxis Support söker nya medarbetare
Sista ansökningsdag:
4 juni 2024
Area Sales Manager till Stockholm
Sista ansökningsdag:
5 juni 2024