Annons:

Anton Hysén i SAS nya gaykampanj

SAS följer upp fjolårets hbt-kampanj Love is in the air med nya videoguider – med Anton Hysén som guide.

Fjolårets hbt-kampanj Love is in the air nådde 150 miljoner människor världen över. Kampanjen följs i år upp av en förbättrad hbt-sida och en gayversion av SAS destinationsguider. De tre första videoguiderna leds av Anton Hysén.
 
– Vi lanserade Love is in the air, en kampanj som avslutades med världens första gay- och lesbiska bröllop i luften, för att vi låg efter våra konkurrenter med att attrahera hbt-resenärer. Då kampanjen nådde 150 miljoner människor världen över och över 550 000 unika besökare på Love-sidan lyckades vi positionera oss som ett av världens främsta flygbolag bland en av de köpstarkaste och mest lojala kundgrupper, säger Anders Lindström, pr-chef på SAS.
 
Destinationsguiderna SAS crew guide har funnits i sju år, men får nu en gayversion i videoformat. I tre filmer guidar Anton Hysén bland Stockholms restauranger, museum och aktiviteter.
 
Ungefär sex till åtta procent av västvärldens befolkning är hbt, men hbt-resenärer skapar cirka femton procent av intäkterna inom resebranschen. På SAS räknar man att ungefär var trettonde passagerare är hbt.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024