Fjolårets hbt-kampanj Love is in the air nådde 150 miljoner människor världen över. Kampanjen följs i år upp av en förbättrad hbt-sida och en gayversion av SAS destinationsguider. De tre första videoguiderna leds av Anton Hysén.
– Vi lanserade Love is in the air, en kampanj som avslutades med världens första gay- och lesbiska bröllop i luften, för att vi låg efter våra konkurrenter med att attrahera hbt-resenärer. Då kampanjen nådde 150 miljoner människor världen över och över 550 000 unika besökare på Love-sidan lyckades vi positionera oss som ett av världens främsta flygbolag bland en av de köpstarkaste och mest lojala kundgrupper, säger Anders Lindström, pr-chef på SAS.
Destinationsguiderna SAS crew guide har funnits i sju år, men får nu en gayversion i videoformat. I tre filmer guidar Anton Hysén bland Stockholms restauranger, museum och aktiviteter.
Ungefär sex till åtta procent av västvärldens befolkning är hbt, men hbt-resenärer skapar cirka femton procent av intäkterna inom resebranschen. På SAS räknar man att ungefär var trettonde passagerare är hbt.
Destinationsguiderna SAS crew guide har funnits i sju år, men får nu en gayversion i videoformat. I tre filmer guidar Anton Hysén bland Stockholms restauranger, museum och aktiviteter.
Ungefär sex till åtta procent av västvärldens befolkning är hbt, men hbt-resenärer skapar cirka femton procent av intäkterna inom resebranschen. På SAS räknar man att ungefär var trettonde passagerare är hbt.