Annons:

Emirates rekryterar svenskt team

Emirates är i full färd med att rekrytera ett svenskt marknads- och försäljningsteam liksom flygplatspersonal inför starten av nya linjen mellan Dubai och Stockholm 4 september.

Det berättade Emirates Europachef Hubert Frach vid en pressfrukost på tisdagen.

Emirates svenska stab kommer totalt att bestå av 20 personer, varav tio inom marknads- och försäljning.

–          För de två första månadernas flygningar har vi sett en stark efterfrågan. Vi har marknadsfört den nya linjen kraftigt både i Sverige och i asiatiska länder som Kina och Japan, liksom i Australien, säger Hubert Frach.

Den dagliga flighten mellan Dubai och Stockholm innebär att 5 000 flygsäten ska fyllas varje vecka. Det är en betydande ökning av kapaciteten på Asienlinjer från Stockholm, men Emirates räds vare sig konkurrens eller priskrig.

–          Förra året startade vi 15 nya linjer och när vi går in möter vi alltid konkurrens, vi är vana och utbildade för det i Emirates. Vi har en bra produkt och ett dynamiskt sätt att arbeta. Tillväxt är vårt DNA.

Emirates menar att Stockholmslinjen har stor potential med tanke på många svenska storföretag har verksamhet i Asien. I Dubai finns tio svenska storföretag på plats. Till skillnad från Emirates linje från Köpenhamn, som öppnade för två år sedan, har Stockholmlinjen tre flygklasser, Ekonomi, Business och First Class. Emirates blir det enda flygbolaget som flyger från Stockholm som har First Class, åtta säten. Huruvida dessa kommer att bokas i någon högre utsträckning med tanke på att svenska affärsresenärer knappt tillåts åka business class återstår att se. Hubert Frach konstaterade dock att denna ”lyxklass” skiljer ut Emirates från konkurrenterna.

–          Vi levererar en produkt som ingen annan har.

I medier spekuleras att Emirates tänker öppna en linje från Dubai via Köpenhamn till Seattle. Hubert Frach förnekade dock dylika planer.

–          Vi startar en ny linje Dubai-Milano-JFK, New York 1 oktober, eftersom vi tror att det finns en potential genom ett stort resande mellan Milanos modevärld och New York, men ser kanske inte att det finns så många motsvarande destinationer i övriga Europa med den potentialen. Så vi har inga andra planer.

KATARINA MYRBERG

 

 

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024