Annons:

Ryanairs vd skällde ut resenärer på Twitter

Ryanairs vd Michael O’Leary bjöd in allmänheten till frågestund på Twitter. Tyvärr hade personalen missat att lära chefen vett och etikett på mikrobloggen.

Michel O’Leary är känd för att inte skräda orden och har närmast framstått som en person som gillar hårda nypor och brutala uttalanden. Men när han bjöd in allmänheten till en chatt på mikrobloggen Twitter tyckte han inte om att smaka på sin egen medicin, skriver The Independent. Många var de uppretade Twittrare som gick till attack mot flygbolags-vd:n, som inte alls var beredd på all skäll han skulle få.

”Vilken kategori människor tycker ni bäst om att behandla illa? Jag gissar på gamla och handikappade.” Var en av de först frågorna som vd:n fick. Snabbt följde frågan: ”Är det företagets policy att personalen ska vara så oartig och ohjälpsam som möjligt?”

Det blev för mycket för Michael O’Leary som inte kunde låta bli att ge tillbaka med samma mynt, bland annat efter att ha fått frågan om han fötts som ett ”arsel” eller utvecklats till det med åren. Den trevliga chattstunden utvecklades till en pajkastning. Tweetsen raderades, men fick innan dess snabbt spridning, skriver the Independent.

Kommentarer är stängda.

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024