Annons:

De byter namn till Klaus-Heidi för att få bo i Berlin

TN ställer fyra frågor till Kristina Öström, nordisk marknadschef på Lufthansa, som lanserat en reklamkampanj på webben där den som byter namn till Klaus-Heidi får bo gratis i Berlin ett år.

Hur har Klaus-Heidi-reklamen tagits emot?
– Enormt bra! Vi visste att idén var lite speciell. Men både Expressen och Aftonbladet har funnit den intressant samt att en av världens mest lästa tidningar The Huffington Post ringde och ville ha ett uttalande. På en vecka har vi haft över 60 000 besök på sidan, varav  sju procent är svenskar.

Varför har ni gjort den?
– För att skapa engagemang kring vårt varumärke och sätta positiva associationer kring det. Vi lämnar priskommunikationen för en stund och gör något med mer hjärta och en liten dos av humor och självdistans.

Hur många oktoberfestöl hade ni tagit när ni kläckte den galna idén?
– Ja, du. Den presenterades för oss redan i mitten av augusti – så då hade vi inte börjar oktoberfesta riktigt ännu. Men vi älskade den på stört. Sedan kräver en sådan här typ av idé ett stort engagemang från alla inblandade för att man inte ska kompromissa sönder den.
 
Men är det verkligen någon som kommer att vara beredd att byta namn för att bo ett år i Berlin?
– Jawohl! Vi har redan fått in fyra bidrag från tävlande som redan heter Klaus-Heidi, godkänt och klart från Skatteverket/PRV.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024