Annons:

Så ska SAS överleva

SAS har en ny strategi med tre punkter för att lyfta sina siffror och överleva. – Gör vi detta finns det en god chans att SAS finns också om 50–60 år, säger vd Rickard Gustafson.

– För att tjäna pengar måste vi ha fokus på tre saker. Gör vi detta är förutsättningarna goda för att vi ska gå med vinst i år också, säger Rickard Gustafson till dn.no.
De tre punkterna är bland annat att värna om punktligheten och kostnadsfokus, det SAS kallar att ha en effektiv operativ plattform, skriver Dn.no enligt Affärsvärlden.
SAS ska också göra sig själva till det naturliga valet för den som reser ofta. Det ska uppnås genom att det ska vara enkelt och stressfritt att resa med bolaget och att antalet destinationer utökas.
Den tredje och sista punkten är att bolaget ska investera i både nya plan och en långsiktigt fungerande organisation.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024