Över en halv miljon, eller 550 000 hotell i 209 länder kommer bli tillgängliga på Ryanairs hemsida efter det nya partnerskapet som offentliggjordes i början av veckan.
Med det nya partnerskapet kommer även flygbolagets kunder att få tillgång till hotellbokningssajtens prisgaranti på boende samt kunna läsa över 40 miljoner gästrecensioner.
– Vårt mål är att hjälpa affärs- och fritidsresenärer – oavsett budget – att enkelt hitta och boka de bästa boenden i världen. Vi är väldigt nöjda över att vara Ryanairs utvalda partner och över att kunna se bokningarna öka i snabb takt på Ryanairs hemsida. Med mer än 550 000 boenden i hela världen kan Booking.com erbjuda den bästa reseupplevelsen för Ryanairs kunder, oavsett vart de än reser, säger Andre Manning, PR-chef på Booking.com
Enligt Ryanair är det nya samarbetet ett led i deras strategiska program som syftar till att förbättra kundupplevelsen.
– Ryanair har jobbat mycket med våra digitala initiativ, och vi är väldigt glada över att kunna presentera samarbetet med Booking.com, världens ledande hotellbokningsföretag. Ryanair kommer att transportera 89 miljoner kunder i år, kunder som nu kan boka flyg och hotell samtidigt och spara ytterligare genom våra låga priser samt Booking.coms bästa prisgaranti, säger Kenny Jacobs, Ryanairs marknadschef.