Annons:

SAS service-satsar på långdistans

Bättre service och fräschare flygplan i långdistansflottan, det satsar SAS på nu.

Från den 28 januari planerar SAS att höja servicegraden i SAS Business på alla långflygningar. Bolaget uppger att man ska erbjuda en ”restaurangupplevelse i luften baserat på fler valmöjligheter, än mer personlig service och en hög kvalité i alla detaljer.”

– Mat och dryck är oerhört viktigt för våra kunder och där har vi sett till deras önskemål när vi utvecklat det nya konceptet, säger Gustaf Öholm, ansvarig för ombordservicen på SAS, i ett pressmeddelande.

Det förbättrade servicekonceptet ska finnas på alla SAS långdistansflygningar från 28 januari. I september öppnar SAS en ny linje från Stockholm till Hong Kong.

SAS bygger även om interiören i sju av bolagets flygplan i långdistansflottan, där de första ska vara klara i mitten av februari.

– Jag tror att vi kommer ha kanske Europas bästa långdistanskabin, både vad gäller service och vad gäller komfort, när vi är klara med det här projektet, säger SAS koncernchef Rickard Gustafson till SAS kundtidning Scandinaviantraveler.com.

Från och med i höst utökar SAS långdistansflottan med fyra nya Airbus A330-300. Från och med 2018 ska även åtta Airbus A350-900 levereras, där SAS har option på ytterligare sex.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024